  • 1. Data: 2002-06-05 11:54:15
    Temat: Ja zaplacic ZUS nie majac konta firmowego ?
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Mam problem poniewaz moje konto firmowe (mbiznes) bedzie aktywne dopiero w
    przyszlym tygodniu. Do tego czasu nie moge wykonywac zadnych przelewow z tego
    konta, a do 10 powinienem oplacic ZUS.
    Jak rozwiazac ten problem ? Czy mozna zaplacic bezposrednio w ZUS-ie ? Czy sa
    moze jakies inne sposoby ??

    Pozmozcie !
    Pozdr. i z gory dziekuje za wszelkie porady
    Pisklak

  • 2. Data: 2002-06-05 12:03:09
    Temat: Re: Ja zaplacic ZUS nie majac konta firmowego ?
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > konta, a do 10 powinienem oplacic ZUS.
    > Jak rozwiazac ten problem ? Czy mozna zaplacic bezposrednio w ZUS-ie ? Czy

    1. możesz skorzystać z poczty (bank pocztowy) - nie próbowałem ale reklama
    zapewnia, że odbywa się to bezproblemowo i w zasadzi tak jak za starych
    przekazowych czasów
    2. jeżeli jest to składka tylko za ciebie, to raczej nie powinno być
    problemu z zapłatą z prywatnego ROR-u

  • 3. Data: 2002-06-05 12:06:50
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    > Mam problem poniewaz moje konto firmowe
    (mbiznes) bedzie aktywne dopiero w
    > przyszlym tygodniu.

    Czyli do czasu kiedy dotrze do nich podpisana
    przez ciebie umowa ?

> [...]
    przelewow z tego
    > konta, a do 10 powinienem oplacic ZUS.
    > Jak rozwiazac ten problem ? Czy mozna zaplacic

    Jeżeli jesteś firmą jednoosobową (osoba fizyczna
    prowadzącą DG) to możesz to zrobić z konta
    osobistego, prywatnego i np. konto internetowe w
    BZWBK ma nawet taką elektroniczną formatkę. Tylko
    że nalezy takie konto zgłosić formalnie w ZUS
    (jest tam jakis druczek do tych celów) no i chyba
    w US ale tutaj zdnia sa podzielone.
    Wiem że w kasie ZUS teraz juz wpłacać nie wolno.

    Jeszcze inny sposób to założyc na krótko konto na
    poczcie (Bank Pocztowy) GIRO-SKŁADKA tylko do
    płacenia ZUS (ale je też trzeba zgłosić)

    Sark

  • 4. Data: 2002-06-05 12:21:17
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Jest jeszcze jeden sposób ___zanaczam awaryjny
    :-)___, opłacenie składki przelewem poprzez czyjeś
    konto, prowadzącego DG lub mającego konto
    osobistej jak opisałem wyżej. Tak robi, jak
    twierdzi na pbb dyskutant - mąż opłacający ze
    swojego konta osobistego składke na zus za swoja
    żone prowadzącą DG czy tez wolny zawód ... no i
    nie miala problmów :-)

    Sark

  • 5. Data: 2002-06-05 12:25:58
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Jest jeszcze jeden sposób ___zanaczam awaryjny

    Sprobuje z ROR-a (mam w Millennium). Dla pewnosci pojde do nich dzisiaj i
    zapytam czy nie beda robili problemow.

    > Sark
    Pozdr.
    Pisklak

  • 6. Data: 2002-06-05 17:33:47
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Spróbój w oddziale NBP. Przyjmuja wpłaty gotówką od osób fizycznych i nie
    kreca nosem. Znajomy od dwóch lat tak płaci, bo ma konto internetowe a chce
    miec kwitki na ZUS pożadnie podsteplowane :))) I ZUS nie składał zastrzeżeń
    (przeszedł próbę ogniową - dostał zasilek chorobowy)
    Tylko na kwitku jako wpłacający musisz byc ty (Jan Kowalski na przykład) a
    nie firma (PPHU "Belble" Jan Kowalski). ZUS Cie zidentyfikuje po nipie i
    peselu.

    No chyba że nie masz w okolicy NBP...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-06-06 00:52:32
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl>
    napisał w wiadomości

> [...]
    > miec kwitki na ZUS pożadnie podsteplowane :))) I
    ZUS nie składał zastrzeżeń
    > (przeszedł próbę ogniową - dostał zasilek

    Ciekawe rzeczy opowiadasz chociaz moja koleżanka
    (mieszkająca koło oddziału NBP :-) płaciła w ten
    sposob składki na zus przed Wielkim Bumem (kiedy
    można było jeszcze opłacać w samym kasie zusu)
    także z tego względu że oplaty były tańsze niż
    np.na poczcie... jak teraz ni wiem

    > Tylko na kwitku jako wpłacający musisz byc ty
    (Jan Kowalski na przykład) a
    > nie firma (PPHU "Belble" Jan Kowalski). ZUS Cie
    zidentyfikuje po nipie i
    > peselu.

    I nie czepiają się że nie jest przelewem z konta
    bankowego.... nic a nic :-)) ?

    Sark

  • 8. Data: 2002-06-06 06:21:50
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Sark napisał:

    > I nie czepiają się że nie jest przelewem z konta bankowego.... nic
    > a nic :-)) ?
    Przeciez piszę - NBP przyjmuje, ZUS nie ma zastrzeżeń. Gość niedawno
    dostał zasiłek chorobowy co oznacza że został "pozytywnie
    zweryfikowany" :-)) Czego więcej trzeba?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-06-13 20:45:48
    Od: "Anna K" <a...@p...pl>

    ZUS przelewem mozna zaplacic na poczcie, zakladajac sobie konto GIRO - tylko
    na potrzeby oplat ZUS,
    pozdrawiam,
    A.K.