  • 1. Data: 2002-06-05 11:55:23
    Temat: rezerwa a RMK
    Od: <d...@p...onet.pl>

    witam
    jestem początkującym więc przepraszam jak komuś pytanko wyda sie śmieszne ;)
    czy ktoś mogłby mi napisać czym sie rożni rezerwa od biernych rozliczeń
    międzyokresowych kosztów ?
    i w jakich sytuacjach tworzymy rezerwe a w jakich RMK bierne kosztow ; na czym
    polega różnica ?
    bardzo dziekuje za pomoc
    pozdrawiam
    :)

  • 2. Data: 2002-06-05 13:46:42
    Temat: Re: rezerwa a RMK
    Od: "Marco" <m...@i...com.pl>

    o boże.
    Różnica jes zasadnicza. patrz słowniczek w znowelizowanej uor.
    nie chce mi się pisać całego wyjaśnienia
    pozdrawiam
    mac

  • 3. Data: 2002-06-05 15:28:11
    Od: <d...@p...onet.pl>

    dzieki za odpowiedz
    > o boże.
    hmmmm nie załamuj sie to tylko pytanie ;)

    > Różnica jes zasadnicza. patrz słowniczek w znowelizowanej uor.
    > nie chce mi się pisać całego wyjaśnienia

    w słowniczku raczej nie ma definicji biernych RMK kosztów , wiec ta rada do
    niczego sie nie przyda...a jeśli nie chce ci sie pisać to po co wogole
    odpowiadasz ??? ale dzieki.

    ustawa mówi ze rezerwy tworzy sie na zobowiązania "o dużym stopniu
    prawdopodobieństwa" a bierne RMK kosztów "w wysokości prawdopodobnch
    zobowiązań"
    to jaka jest róznica w tym prawdopodobieństwie ze raz jest tezerwa a raz
    bierne RMK kosztów ??
    Ponadto art 35d.1 RachU mówi , iż rezerwy tworzy sie w szczególności "z tytułu
    udzielonych gwarancji " a w art 39.2 RachU pisze że bierne RMK kosztów
    powstają w wysokości prawdopodobnych zobowiązań ,wynikających w
    szczegolnosci "... z tytułu napraw gwarancyjnych"
    to jak to jest że raz na gwarancje ma być rezerwa a raz bierne RMK kosztów??
    jaka i w czym tu jest róznica?
    To może łaskawie ktoś miły zdecyduje sie mi to wyjaśnić bo sam już sie
    pogubiłem i nie wiem kiedy i na co powstaje rezrwa a kiedy bierne RMK kosztów

    > pozdrawiam
    tez serdecznie pozdrawiam
    i czekam na ewentualne wyjasnienie
    :)

  • 4. Data: 2002-06-05 15:45:12
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:

> [...]
    > zobowiązań"
    > to jaka jest róznica w tym prawdopodobieństwie ze raz jest tezerwa a raz

    Te definicje trochę się jednak różnią.

    RMK tworzymy na przyszłe zobowiązania związane z bieżącą działalnością ( w
    tym z tyt. napraw gwarancyjnych).

    Rezerwy tworzymy na straty z transakcji gospodarczych w toku, poręczeń,
    gwarancji itp.
    W tym przypadku nie chodzi o gwarancje udzielane przez producenta.

    Orka