  • 1. Data: 2002-06-05 08:59:52
    Temat: Zwrot pieniędzy przy kasie fiskalnej
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witam !

    Czy może ktoś potwierdzić czy dobrze kombinuję:

    Sprzedaż towaru na paragon fiskalny nastąpiła
    w zeszłym roku. Na skutek wadliwości towaru (ciągłe
    jego naprawy) następuje jego zwrot do sklepu a sklep
    zwraca pieniądze. Jednak klient zagubił paragon, ale ponieważ to
    znajomy klient to sklep zgadza się na zwrot.
    Sporządzam protokół takiego zwrotu z podpisem i danymi nabywcy.
    Czy na podstawie takiego protokołu mogę pomniejszyć podatek należny
    o kwotę podatku wynikającą z tego zwrotu ? Czy mogę również
    pomniejszyć przychód za dany miesiąc o kwotę netto tego zwrotu ?
    Z góry dziękuję za podpowiedź.

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 2. Data: 2002-06-05 21:34:46
    Temat: Re: Zwrot pieniędzy przy kasie fiskalnej
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    moim zdaniem nie mozliwosci dokonania korekty vat-u i przychodu gdy brak
    jest oryginalu paragonu fiskalnego, US jesli to wychwyci moga byc problemy

    jacek

  • 3. Data: 2002-06-06 06:48:26
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > moim zdaniem nie mozliwosci dokonania korekty vat-u i przychodu gdy brak
    > jest oryginalu paragonu fiskalnego, US jesli to wychwyci moga byc problemy

    Moim zdaniem jest możliwość pomniejszenia przychodu, natomiast obniżenie
    należnego jest niemożliwe, chociaż spotkałem się z opinią (nie US), że też
    jest możliwe.

  • 4. Data: 2002-06-06 07:05:58
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:adn15e$4i1$...@n...tpi.pl...

    > Moim zdaniem jest możliwość pomniejszenia przychodu, natomiast obniżenie
    > należnego jest niemożliwe, chociaż spotkałem się z opinią (nie US), że też
    > jest możliwe.
    --------
    Możliwe jest - ale na pewno kłopotliwe.
    Z art. 15 ust. 2 ustawy o VAT wynika, że obrót pomniejsza się m.in. o
    wartość zwróconych towarów.
    Nie ma przepisów określających sposób udokumentowania zwrotu towaru - co
    oznacza, że kazdy dowód potwierdzający ww. czynność powinien być
    uwzględniany.

    Orka

  • 5. Data: 2002-06-06 09:05:10
    Temat: Re[2]: Zwrot pieniędzy przy kasie fiskalnej
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witaj Orka,

    W Twoim liście datowanym 6 czerwca 2002 (09:05:58) można przeczytać:

    Bardzo wszystkim dziękuję.

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl