eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej › Re: Jak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej
    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej
    Date: Sun, 8 Dec 2002 21:33:24 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:12280-1039248144@h126-ursus126.spray.net.pl...
    > Mam sie zajmowac dziennikarstwem, ale robie tez dla nich strone WWW
    > oraz zdjęcia fotoreporterskie.
    (...)
    > Webmistrzostwo stosunkowo łatwo swiadczyc dla ludu (gorzej z
    > dziennikarstwem).
    > No, ale moze wybiore wariant zatrudniania kogos na dzielo,
    > tylko nie wiem jakie sa ograniczenia prawne zatrudniania na dzielo.

    Zatrudnianie na UOD tez nie może przekroczyć znamion zatrudnienia na etat,
    czyli m.in. wiązac się z jakąs
    regularną formą nagradzania

    ---------------------
    Należy jednak pamiętać, że końcowym efektem umowy o dzieło powinno być
    konkretne dzieło właśnie - np. tłumaczenie, szafka, rzeźba, program
    komputerowy, strona WWW. Organy kontrolne (PIP, US, ZUS) badają takie umowy
    ze względu na jej treść i efekt końcowy - naciąganie pojęcia umowy o dzieło
    może się skończyć nieprzyjemnie.
    Dokładne omówienie umowy o dzieło znajduje się w Kodeksie Cywilnym w
    Księdze III (zobowiązania) - tytuł XV.
    --------------------
    i przy okazji cos ważnego dla ciebie ze względu na małe kwoty ( a ktos
    wspominał o 10 zł :)
    --------------------
    GAZETA PRAWNA 14/02/2001
    Nowy PIT-4 do 20 lutego
    MOCZYDŁOWSKA Wiesława

    Zgodnie z nowym brzmieniem art. 42 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od
    osób
    fizycznych, pobrane przez płatników zaliczki na podatek dochodowy od umów
    zleceń
    i umów o dzieło przekazywane mają być nie jak dotychczas do 7, ale do 20
    dnia
    następnego miesiąca. Zmianie uległa również właściwość miejscowa urzędu
    skarbowego, na którego konto należy wpłacać zaliczki. Obecnie wpłaty należy
    dokonywać na konto urzędu skarbowego właściwego według siedziby płatnika, a
    przypadku braku siedziby - według miejsca zamieszkania płatnika. Do końca
    2000
    r. zaliczki te przekazywane były do urzędu skarbowego właściwego według
    miejsca
    zamieszkania podatnika. Nadal jednak do 7 dnia następnego miesiąca wpłaca
    się
    zaliczki od umów zlecenia i umów o dzieło opodatkowanych w formie ryczałtu
    ze
    względu na niską - nie przekraczającą 136 zł - wartość umowy. Zaliczki te
    przekazywane są, tak jak dotychczas, do urzędu właściwego dla siedziby
    płatnika.
    Łączną kwotę pobranych zaliczek na podatek dochodowy z tytułu umów
    zlecenia, umów o dzieło należy wykazać w poz. 66 nowej wersji deklaracji
    PIT-4.

    Sark