    From: "Slayer" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak brat ma kupić samochód od siostry?
    Date: Sat, 29 May 2004 12:32:53 +0200

    wiadomości

    > Ktoś gdzieś (albo tu albo na .prawo) pisał że WK domaga się pieczęci
    > US na czymś (też nie pamiętam :> czy na umowie czy na PCC-1) "bo
    > inaczej nie zarejestrują". Czy to uregulowane przepisami czy widzimisię
    > lokalnego prawa powielaczowego to już nie wiem :], nie bić !

    jest to działanie całkowicie bezprawne, sprawy te reguluje § 2 ust. 1 i 6
    rozporządzenia MI z dnia 22 lipca 2002 r. r. w sprawie rejestracji i
    oznaczania pojazdów (Dz. U. Nr 133 poz. 1123 z 2002 r. z późn. zm.), a
    dokumenty takie:
    a.. wniosek o rejestrację - czasową rejestrację - wyrejestrowanie pojazdu
    (BOI-29) (wypełnia właściciel, właściciele)

    a.. dowód własności pojazdu (faktura VAT, umowa kupna-sprzedaży, darowizny,
    zniesienia współwłasności...)

    a.. wyciąg ze świadectwa homologacji lub odpis decyzji zwalniającej pojazd z
    homologacji, dotyczy pojazdu nowego zakupionego w kraju

    a.. karta pojazdu, jeżeli była wydana

    a.. zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli
    jest wymagane,

    a.. dowód rejestracyjny i tablice rejestracyjne, jeżeli pojazd był
    rejestrowany w kraju (w przypadku zagubienia dowodu rejestracyjnego lub
    karty pojazdu wzmagane jest zaświadczenie wystawione przez organ ostatniej
    rejestracji)
    a.. aktualna umowa ubezpieczenia OC (w przypadku pojazdu zakupionego,
    używanego)

    nikt nie ma prawa żądać jakiegokolwiek dokumentu z US...