  • 1. Data: 2004-05-28 10:14:30
    Temat: Jak brat ma kupić samochód od siostry?
    Od: "rebe" <p...@o...pl>

    Może ktoś z Was wie, jak najkorzystniej sprzedać samochód między rodzeństwem.
    Czy lepiej spisać darowiznę, czy kupić? Samochód kosztuje 16 tys. zł.

  • 2. Data: 2004-05-28 10:39:04
    Temat: Re: Jak brat ma kupić samochód od siostry?
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    rebe pisze:

    > Może ktoś z Was wie, jak najkorzystniej sprzedać samochód między
    > rodzeństwem. Czy lepiej spisać darowiznę, czy kupić? Samochód kosztuje 16
    > tys. zł.

    To zalezy co to znaczy "najkorzystniej"

    Najtaniej jest, gdy siostra po prostu wsiada do samochoduijezdzi...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-05-28 11:05:44
    Od: "rebe" <p...@o...pl>

    > To zalezy co to znaczy "najkorzystniej"
    >
    > Najtaniej jest, gdy siostra po prostu wsiada do samochoduijezdzi...
    >
    > Boguslaw

    Ale nie jest właścicielem. Chciałbym dać siostrze (i jej mężowi) samochód warty
    16 tys. złotych. Nie wiem, czy mam jej go sprzedać (fikcyjnie-na papierze)-
    zapłaci wtedy 300 zł podatku PCC-1 czy mogę go jej dać. Co jest bardziej
    korzystne dla niej.
    Pozdrawiam i proszę o informację.

  • 4. Data: 2004-05-28 11:34:28
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    rebe pisze:

> [...]
    > warty 16 tys. złotych. Nie wiem, czy mam jej go sprzedać (fikcyjnie-na
    > papierze)- zapłaci wtedy 300 zł podatku PCC-1 czy mogę go jej dać. Co jest

    Jesli jej Pan da - zaplaci podatek od darowizny.

    Natomiast nie ma przeszkod prawnych w uczynieniu siostry wspolwlascicielka..
    ale jak rozumie Pan nie chialby byc nawet (wspol)wlascicielem samochodu
    ktorym jezdzi szwagier...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-05-28 11:37:11
    Od: "leslaw" <f...@v...pl>

    I grupa pokrewieństwa od kwoty powyżej 10278zł zapłacisz w wypadku darowizny
    kwotę 308,30 plus 5% nadwyżki od róznicy pomiędzy 16,000 minus 10278zł

  • 6. Data: 2004-05-28 11:49:34
    Od: "rebe" <p...@o...pl>

    > I grupa pokrewieństwa od kwoty powyżej 10278zł zapłacisz w wypadku darowizny
    > kwotę 308,30 plus 5% nadwyżki od róznicy pomiędzy 16,000 minus 10278zł

    Bardzo dziękuję. Czyli najkorzystniej będzie jak jej po prostu go sprzedam,
    tzn. zapłaci za ten samochód 320 zł podatku.
    Pozdrawiam i dziękuję za informację.

  • 7. Data: 2004-05-28 12:16:28
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "rebe" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo dziękuję. Czyli najkorzystniej będzie jak jej po prostu go
    sprzedam,
    > tzn. zapłaci za ten samochód 320 zł podatku.
    > Pozdrawiam i dziękuję za informację.

    1.) eee, nich siostra podaruje ci 10% samochodu -> zwolnione z podatku
    2.) spisz z siostrą umowę zniesienia współwłasności -> zwolnione od
    podatku...
    3.) autko już twoje zapłacony podatek = 0....

  • 8. Data: 2004-05-28 12:46:00
    Od: "rebe" <p...@o...pl>

> [...]
    > podatku...
    > 3.) autko już twoje zapłacony podatek = 0....

    Czy do w/w procedur potrzebny jest notariusz lub Urzędnik Skarbowy? Jak to
    załatwić od strony formalnej? Czy konieczna jest WSPÓLNA wizyta w Urzędzie
    Skarbowym, bo mieszkamy 250 km od siebie.

  • 9. Data: 2004-05-28 13:15:59
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

> [...]
    > załatwić od strony formalnej? Czy konieczna jest WSPÓLNA wizyta w Urzędzie
    > Skarbowym, bo mieszkamy 250 km od siebie.

    nikt nie jest potrzebny, spiujecie między sobą 2 umowy i tyle... jeżeli nie
    występuje obowiązek podatkowy (mam nadzieję że w ciągu ostatnich 5 lat
    siostra nic innego ci nie darowała...) tzn. wartość darowizny nie przekracza
    9637zł to nie ma podatku od spadków i darowizn, potem umowa zniesienia
    współwłaności - też zwolnione z podatku w pierwszej grupie podatkowej i
    stajesz się właścicielem całego auta... nie jest wymagna wizyta w urzędzie
    skarbowym , ze spisanymi umowami idziesz bezpośrednio do wydziału
    komunikacji i tam auto przerejestrowywujesz na siebie.... chyba że coś po 1
    maja ię zmieniło w przepisach dotyczących rejestracji pojazdów... tego nie
    wiem...w każdym razie napewno obowiąku wizyty w US nie masz i podatku
    napewno nie płacisz...

  • 10. Data: 2004-05-28 13:25:45
    Od: "rebe" <p...@o...pl>

    Bardzo dziękuje za wyjaśnienie. Pozdrawiam.
    rebe