  • Data: 2012-10-28 01:49:48
    Temat: Re: Jak dorobić bez zakładania DG?
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak to mawiają - "każdy odpowiada za siebie".
    > Na własne potrzeby - jestem :>
    >
    > Teraz ja mam pytanie - co konkretnie zarzucasz wnioskowi
    > opisanemu w tekście?

    Jakiemu wnioskowi i w jakim tekście? I co zarzucam?

    > To teraz cytat:
    > +++
    > ---
    >
    > ...oraz to co zostało wycięte:
    > +++
    > Mam na myśli, że finansowo bez znaczenia jest, czy rzeczony
    > znajomy będzie odpalał prowadzącemu DG np. 5% obrotu,
    > czy prowadzący DG będzie odpalał znajomemu 95% przychodu
    > brutto brutto. To drugie wygląda na poprawne ;)

    Ani jedno, ani drugie nie jest poprawne. Jakiemu kurna znajomemu? Jeśli
    ma to być poprawne (czyli legalne) to chyba "zleceniodawca" i
    "zleceniobiorca"...
    Odpalać 5% znajomemu to może Zdzichu na cmentarzu.

    > ---
    >
    > A na deser, poproszę o wyjaśnienie, gdzie tu widzisz "zmniejszenie
    > zobowiązań podatkowych".

    Jakiś gościu wykonuje usługę masażu. Ktoś inny (jako firma) wystawia
    rachunek/fakturę. Nie wiążą ich żadne relacje typu pracodawca-pracownik.
    Dzielą się pod stołem kasą.
    Zapytaj w najbliższym US to ci powiedzą gdzie. O ZUSach nie wspominając.

    > Po kolei, mamy:
    > - "zorganizowanie" powierzone prowadzącemu DG, co na niego przekłada
    > składowe definicji DG z PDoOF i VAT (nie przekłada tej z Ordynacji,
    > co skutkuje obowiązkiem wystawiania rachunków przez wykonawcę),
    > powierzone *faktycznie* (jakby to powiedzieć... "mniejsza o zakres" ;))
    > - brak możliwości zaniżenia podatku

    A teraz napisz co masz na myśli pisząc: "powierzone prowadzącemu DG". Bo
    chyba nie to: ja będę wykonywał masaże, a ty Zdzichu wystawiaj faktury,
    kupimy pół litra i się dogadamy...

    > Gdzie Ty tu widzisz podstawową przesłankę karalności z KKS, którą
    > jest uchylenie się od opodatkowania/obnizenie podatków?

    Już pisałem: firmanctwo.
    Podstawową przesłanką karalności niekoniecznie musi być obniżenie czy
    uchylanie się od płacenia podatków. Czasem wystarczy brak spełnienia
    wymogów formalnych.
    Np. zapłać podatek VAT i nie złóż w terminie deklaracji VAT-7, to
    zobaczysz przesłankę karalności pomimo _nieuchylania_się_ od opodatkowania.

    Pozdrawiam
    Piotr