  • 1. Data: 2012-10-25 22:34:56
    Temat: Jak dorobić bez zakładania DG?
    Od: JAG <n...@m...mnie.pl>

    Cześć,

    Jak podatkowo i bez rejestracji działalności można załatwić sytuację, w
    której fizjoterapeuta pracujący na co dzień (na etat) w szpitalu "po
    godzinach" dorabia sobie wykonując masaże u klientów?

    Znajomy jest w takiej sytuacji, że potrzebuje dodatkowych pieniędzy, ale
    z różnych przyczyn nie chce zakładać DG. Chce dorabiać legalnie, by nie
    bać się, że konkurencja doniesie na niego do skarbówki gdy zacznie np.
    akcję ulotkową na osiedlach.

    Z góry dzięki za pomoc
    JAG

  • 2. Data: 2012-10-26 10:00:02
    Temat: Re: Jak dorobić bez zakładania DG?
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 25 października 2012 (22:34:56) napisano:

    > Jak podatkowo i bez rejestracji działalności można załatwić sytuację
    > /ciach/

    Na przykład można założyć spółkę z o.o. :)

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 3. Data: 2012-10-26 14:20:34
    Od: JAG <n...@m...mnie.pl>

    W dniu 2012-10-26 10:00, Yakhub pisze:
    > W liście datowanym 25 października 2012 (22:34:56) napisano:

    > Na przykład można założyć spółkę z o.o. :)

    wow, faktycznie, nie pomyślałem o tym :)

    A na serio - da się wpisywać ten przychód jakoś do PITa rocznego i w ten
    sposób się ulegalnić?

    JAG

  • 4. Data: 2012-10-26 14:41:46
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 26 października 2012 (14:20:34) napisano:

    > wow, faktycznie, nie pomyślałem o tym :)

    > A na serio - da się wpisywać ten przychód jakoś do PITa rocznego i w ten
    > sposób się ulegalnić?

    Na moje, nieznające się oko - nie da się. Co gorsza, w tym przypadku
    chyba nie tylko potrzebna byłaby DG, ale w dodatku płatnik VAT i kasa
    fiskalna.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 5. Data: 2012-10-26 22:15:30
    Temat: Re: Re: Jak dorobić bez zakładania DG?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Oct 2012, Yakhub wrote:

    > W liście datowanym 26 października 2012 (14:20:34) napisano:

    > Na moje, nieznające się oko - nie da się. Co gorsza,

    Streszczając, jedynym realnie dostępnym prostym rozwiązaniem
    będzie pogodzenie się z faktem, że "zorganizowanie" przejmuje
    ktoś inny, i ten ktoś (prowadzący DG, najlepiej z kasą
    rejestrującą) będzie pod swoją firmą prowadził tę usługę.
    Pewnie prowizyjnie.
    Mam na myśli, że finansowo bez znaczenia jest, czy rzeczony
    znajomy będzie odpalał prowadzącemu DG np. 5% obrotu,
    czy prowadzący DG będzie odpalał znajomemu 95% przychodu
    brutto brutto. To drugie wygląda na poprawne ;)
    Natomiast prawnie do ustalenia jest "koszt odpowiedzialności".
    W omawianym przypadku to może być przeszkoda (bo niech zabieg
    spowoduje u kogoś jakieś komplikacje, kiedy np. masowany miał
    nierozpoznaną osteoporozę i masażysta złamał jakąś kosteczkę).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2012-10-27 01:00:20
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

> [...]
    > ktoś inny, i ten ktoś (prowadzący DG, najlepiej z kasą
    > rejestrującą) będzie pod swoją firmą prowadził tę usługę.

    Jesteś pewien?
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Firmanctwo-czyli-nie
    legalny-sposob-na-zmniejszenie-zobowiazan-podatkowyc
    h-1144090.html

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2012-10-27 03:20:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kviat wrote:

    > Jesteś pewien?
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Firmanctwo-czyli-nie
    legalny-sposob-na-zmniejszenie-zobowiazan-podatkowyc
    h-1144090.html

    ał,
    ale ci sie zaraz oberwie od Gotfryda.

    Jedynym słowem, wszyscy na etacie powinni dostać w łeb, bo zamiast
    prowadzić DG zatrudnili się na etat u jednego gościa.

  • 8. Data: 2012-10-27 10:32:44
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2012-10-27 03:20, witek pisze:

    legalny-sposob-na-zmniejszenie-zobowiazan-podatkowyc
    h-1144090.html

    > ał,
    > ale ci sie zaraz oberwie od Gotfryda.

    Aż mi się nogi ze strachu trzęsą...
    To znaczy Gotfryd ci powiedział, że mi dokopie (a może kijem po nerach
    przejedzie?) czy sam to wymyśliłeś? Na pewno cieszy się gdy mówisz mu co
    ma robić.

    > Jedynym słowem, wszyscy na etacie powinni dostać w łeb, bo zamiast
    > prowadzić DG zatrudnili się na etat u jednego gościa.

    Jednym słowem, gdzieś ty w tamtym poście wyczytał cokolwiek o etacie?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2012-10-27 11:17:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2012 22:34:56 +0200, JAG napisał(a):

    > Jak podatkowo i bez rejestracji działalności można załatwić sytuację, w
    > której fizjoterapeuta pracujący na co dzień (na etat) w szpitalu "po
    > godzinach" dorabia sobie wykonując masaże u klientów?

    Patrząc po ostatnich wyrokach sądów mam wrażenie, że wkrótce problemy
    będą dokładnie przeciwne.

    Np.
    http://biznes.interia.pl/podatki/news/udzielanie-kor
    epetycji-nie-jest-
    dzialalnoscia-gospodarcza,1848049,4211

    Może wyszukaj jeszcze inne takie wyroki (jeśli dobrze pamiętam to było
    ich już kilka) i napisz wniosek o interpretację indywidualne, w której
    powołując się na te wyroki zaproponujesz uznanie twojej działalności za
    działalność wykonywaną osobiście.

  • 10. Data: 2012-10-27 11:36:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jureq,

    Saturday, October 27, 2012, 11:17:39 AM, you wrote:

    [...]

    > http://biznes.interia.pl/podatki/news/udzielanie-kor
    epetycji-nie-jest-
    > dzialalnoscia-gospodarcza,1848049,4211

    Myslę, że niepołamany link jest wygodniejszy:

    Best regards,
    RoMan