eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak działa mechanizm samo obliczenia VAT przez nabywcę? › Re: Jak działa mechanizm samo obliczenia VAT przez nabywcę?
    From: Fenix <f...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak działa mechanizm samo obliczenia VAT przez nabywcę?
    Date: Sun, 23 Jan 2011 04:19:55 -0800 (PST)

    On 23 Sty, 12:10, "cef" <c...@i...pl> wrote:
    > Jakoś ciężko zrozumieć mi ideę bycia
    > podatnikiem czynnym dla UE i zwolnionym w kraju
    > (zastawnawiam się - bo nie chce mi się sprawdzać w przepisach-
    > czy to w ogóle jest możliwe prawnie)

    Jest możliwe bo ja tak zaraportowałem firmę, ale czy jest to możliwe
    prawnie to też nie wiem.

    > Ja tak też rozumuję, dlatego nie widzę sensu "płacenia"/rozliczania
    > wyższego VAT w przypadku jak powyżej.

    Powiedzmy, że 90% moich przychodów to sprzedaż krajowa, 10% eksport
    usług. Raz na kilka miesięcy mam import usług (coś drobnego). Więc
    jeżeli jestem zwolnionym, to w Polsce mam niższe (bardziej
    konkurencyjne) ceny, bo nie muszę doliczać do cen podatku VAT
    należnego. A jak raz na jakiś czas zapłacę trochę VATu przy imporcie
    usług, to nic się nie stanie.
    Ma to sens?