eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak ksiegowac koszty? › Re: Jak ksiegowac koszty?
  • Data: 2004-01-08 16:24:45
    Temat: Re: Jak ksiegowac koszty?
    Od: "plissken" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,

    > Ale nie podał jak dotąd podstawy prawnej swojego twierdzenia. Pewnie
    > dlatego że jej nie ma ;-)

    To ja jestem sprawca calego tego zamieszania i przyznaje sie, odpowiedzialem
    zle. Odpowiedz moja wynikala ze zlej praktyki (niestety), a nie ze zlej
    woli. Poza tym obiecalem Maddi podstawe prawna do leasingu i niestety ;)
    znow miala racje. Dorzuce swoje 3 grosze, bo jestem to winien Adamowi.

    Ak, VAT z fatury za leasing odliczasz nie wczesniej niz w rozliczenie za
    miesiac, w ktorym podatnik otrzymal fakture i nie pozniej niz w rozliczeniu
    za miesiac nastepny oraz nie wczesniej niz w misiacu otrzymania przez
    nabywce towaru lub wykonania uslugi albo otrzymania faktury potwierdzajacej
    raty podlegakace opodatkowaniu. Czyli krotko, jesli faktura dotyczy czynszu
    leasingowego za grudzien, masz prawo skorzystac z odliczenia w grudniu. Nie
    ma tu znaczenia okreslony na fakturze termin platnosci, w przeciwienstwie do
    faktur np. za energie, gaz, tv, wode, scieki etc. Obiecana podstawa prawna:

    art. 19 ust. 3 i 3a PTU oraz par. 40 ust. 4 rozporzadzenia MF z 22 marca
    2002 r. w sprawie wykonania niektorych przepisow ustawy PTU

    Maddi, czy sie zrehabilitowalem chociaz troche ;) ?

    pozdrawiam,

    Marcin K.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1