  • Data: 2005-01-28 13:44:33
    Temat: Re: Jak nie zapłacić VAT od inernetu po 31.03.05
    Od: AlterNative <n...@g...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kron napisał(a):
    > Pomysł nie jest odkrywczy, ale może niektórzy zastosują.
    >
    > Polega na dogadaniu się z providerem żeby wystawił najpóźniej 31.03.2005 fakturę
    > VAT za dostęp do internetu ze stawką 0% w kwocie takiej jaką zapłacimy do
    > grudnia.
    > Termin płatności na fakturze do uzgodnienia.
    > Ewentualnie może być 9 faktur VAT ze stawką 0% każda z terminem płatnności o 30
    > dni dłuższym. Tak więc abonament płacimy klasycznie bez VAT a na koniec roku
    > odliczamy 19% od dochodu
    >
    > Zapewne większość prowiderów będzie chciała kasę z góry, ale z małymi na pewno
> [...]

    Tak na marginesie...
    Ostatnio miałem przyjemność zapoznania się z informacją w zakresie
    stosowanego prawa Izby Skarbowej w Lublinie (syg. PP1/448-153/04/I; data
    2004-09-03)na pytanie jednego z providerów internetowych, w której ta
    izba, w całkiem logiczny sposób udowodniła, ze, cytuję:

    "zwolnieniu podlegają usługi na dostęp wdzwaniany i szerokopasmowy do
    Internertu dla wszelkich użytkowników indywidualnych tj. osób
    fizycznych, prawnych, jednostek nieposiadajacych osobowości prawnej,
    które nabywaja tę usługę na własne potrzeby. *Podmiot nabywajacy tę
    usługę może prowadzić jakąkolwiek działalność gospodarczą _poza_
    polegającą na świadczeniu dostępu szerokopasmowego do Internetu* "

    wiem, ze niektórzy (przynajmniej w moich stronach) prowiderzy już
    wysyłają korekty faktur (z 22% na zw.)dla osób prowadzących działalnośc
    gospodarczą

    AlterNative