    From: "Atomek" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak obliczyc podatek!
    Date: Wed, 19 Feb 2003 23:04:00 +0100
    Sender: l...@p...onet.pl@logotech.demo.pl

    > Jestem na KPiR. Przez cały rok generalnie nie płaciłempodatku bo nie
    miałem
    > dochodu. Na koniec roku zostało mi na magazynie towaru na około 6000 zł.
    Nie
    > miałem żadnego towaru na stanie na początek 2002 roku. Powiedzcie proszę
    jak
    > obliczyć podatek?
    > Czy od towaru który mam na stanie zapłace podatek? a co jeśli go sprzedam
    > tym roku? zapłace jeszcze raz podatek od sprzedaży?
    ===============
    W objasnieniach do KPiR jest napisane jak obliczac dochod. Wynika z nich ze
    w rozliczeniu rocznym, tylko sprzedany towar stanowi koszt uzyskania (w
    ciagu roku zaliczamy zakupiony towar do kosztow uzyskania jakby "awansem").
    Aby dowiedziec sie ile tego jest, nalezy wykonac rachunek
    remanent poczatkowy + zakupy - remanent koncowy
    wyliczona kwote mozna zaliczyc do kosztow uzyskania. Jak wynika z twojego
    postu, w ciagu roku nie udalo ci sie sprzedac towaru za ktory zaplaciles
    6000 a wiec nie moze on stanowic kosztu uzyskania i dlatego pomniejszy
    laczna kwote zakupow dokonanych w ciagu roku. Poniewaz zmiejszasz koszty to
    tym samym zwiekszasz dochod do opodatkowania.

    Jezeli przed koncem roku sprzedaz czesc towarow, to zmniejszy ci sie
    remanent koncowy i wiecej zaliczysz w koszty. Z drugiej strony sprzedaz
    towaru bedzie przychodem i zwiekszy twoj dochod, prawdopodobie bardziej niz
    gdyby towar ten lezal na magazynie. Sprzedajemy zwykle z marza.

    Tomek A.