  • Data: 2002-10-10 13:29:25
    Temat: Re: Jak odzyskać zapłacony VAT?
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Sławomir Malibo" [...]

    > Przyznam - że jestem zbulwersowany tą odpowiedzią. Aż ciśnie się na usta
    aby
    > powiedzieć. Ale nie będę Cię kolego traktował jak uczniaka. Powiem
    natomiast
    > to, iż jak się nie zna tematu - to nie zabiera się głosu. Proponuję
    lekturę
    > Ustawy o podatku VAT wraz z aktami wykonawczymi. Dla własnego dobra.

    Ja tez jestem zbulwersowany.
    Wystarczy ponoc poczytac, a zamiast napisac co i jak wg pana pisze Pan tyle
    "wody".

    > A wracając do pytania kol. Piotra - trochę więcej danych: czy była
    zawierana
    > umowa o wykonanie prac? czy praca odebrana?, czy F-ra podpisana?

    O to pytajacy nieprosil.
    to dwie rozne sprawy.

    partner odstapil od umowy i to jedna sprawa.
    Jesli nie mial prawa odstapic od umowy to VAT ne da sie odzyskac z US.
    Mozna skarzyc tego, ktory bezprawnie odstapil.

    > Jakie są dowody na to, że coś było zamawiane? Jeśli są - to sprawa jest
    > prosta. To, że Oni zrezygnowali z publikacji - to ich problem.

    Pozornie.
    US to nie obchodzi.

    Wystawienie faktury rodzi obowiazek podatkowy - ustawa o VAT.

    Wg wyrokow sadu choc w ustawie o VAT nic na ten temat nie pisza, jesli nie
    bylo sprzedarzy fakture nalezy anulowac. W innym przypadku korygowac.

    > Wolno im.
    > Powinieneś odpowiedzieć na pytania postawione wyżej.

    w sprawie obowiazku odatkowego to nieistotne.

    jesli partner nie podpisze faktury korekty, nie odliczysz naliczonego VAT.

    > Pozdrawiam.

    Pozdrawiam

    Boguslaw