    From: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak odzyskać zapłacony VAT?
    Date: Thu, 10 Oct 2002 18:56:07 +0200

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:ao3v6m$r4a$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > "Sławomir Malibo" [...]
    > aby
    > natomiast
    > lekturę
    >
    > Ja tez jestem zbulwersowany.
    > Wystarczy ponoc poczytac, a zamiast napisac co i jak wg pana pisze Pan
    tyle
    > "wody".

    Może dla szanownego kolegi to "woda", ale dla udzielenia rzetelniej
    odpowiedzi nie. To gwoli komentarza.

    > zawierana
    >
    > O to pytajacy nieprosil.
    > to dwie rozne sprawy.
    > partner odstapil od umowy i to jedna sprawa.
    > Jesli nie mial prawa odstapic od umowy to VAT ne da sie odzyskac z US.
    > Mozna skarzyc tego, ktory bezprawnie odstapil.

    Proszę kolego zerknąć z łaski swej do postu Piotra. I przy okazji do KC w
    części dot. zawierania umów, etc.

    > Pozornie.
    > US to nie obchodzi.
    >
    > Wystawienie faktury rodzi obowiazek podatkowy - ustawa o VAT.
    >
    > Wg wyrokow sadu choc w ustawie o VAT nic na ten temat nie pisza, jesli nie
    > bylo sprzedarzy fakture nalezy anulowac. W innym przypadku korygowac.

    Wręcz przeciwnie - w Ustawie PISZĄ. A kwestia anulowania faktury jest
    również omówiona. A korygować? - można :-) - tylko w tym przypadku co?
    Szczegóły dot. korekt FV są jasno określone w Rozporządzeniu wykonawczym.

    > w sprawie obowiazku odatkowego to nieistotne.
    >
    > jesli partner nie podpisze faktury korekty, nie odliczysz naliczonego VAT.

    Kolego Bogusławie - proszę zapoznać się z Rozporządzeniem wykonawczym dot.
    m.in. korygowania FV. A później pisać. I gwoli ścisłości - VAT naliczony
    pomniejsza VAT należny. W FV-korekta nie ma VAT'u naliczonego! (W tym
    przypadku).
    A w sprawie obowiązku podatkowego - właśnie jest szalenie istotne, to, o
    czym pisałem. I co kol. Bogusław był uprzejmy nazwać "wodą". Dlaczego? To
    jest proste jak............. Przez szacunek nie powiem jak proste.
    Pozdrawiam serdecznie