  • Data: 2004-06-20 09:42:03
    Temat: Re: Jak państwo "ułatwia"prowadzenie DG
    Od: "Sylwek" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd wrote:

    > Bo dokumenty jeszcze nie zostały przeczytane. Nie żartuję: gdzieś
    > (GP ? RP ?) ostatnio rozważano kwestię czy "momentem dowiedzenia
    > się o wykroczeniu" jest moment wykonania zdjęcia przez fotoradar
    > czy obejrzenie tych zdjęć przez funkcjonariusza - i wyszło że
    > obejrzenie.
    Z tego co napisałeś wynika, że momentem uzyskania informacji o popełnionym
    czynie przez organ dochodzeniowy nie jest moment złożenia po terminie
    deklaracji, tylko moment zapoznania się z nią przez urzędnika. Według mnie
    czynny żal jest skuteczny jeżeli został złożony przed skierowaniem
    zawiadomienia do odpowiedniej komówki w urzedzie zajmującej się sprawami
    karno skarbowymi. Dopiero taki wniosek można uznać za udokumentowanie.

    > Jak na móg gust możliwości są dwie:
    > - nie ma deklaracji VAT za dany miesiąc; w takim układzie dokumentem
    > powiadamiającym urząd o wykroczeniu jest deklaracja VAT-R w której
    > ktoś zeznał że chce być podatnikiem, więc chce składać VAT-siakiś
    > lub owakiś

    Przyjęcie domniemania, że jak ktoś złożył VAT - R, to co miesiąc ma
    obowiązek składania deklaracji jest absurdem. W prawie karnym domniemuje się
    przede wszystkim niewinność, okoliczności dotyczące popełnienia czymu należy
    udowodnić. Ktoś w danym miesiącu nie musiał mieć obowiązku złożenia
    deklaracji VAT,chociażby ze względu na to, że nie miał żadnej sprzedaży. To
    samo tyczy się wszyskich innych deklracji. Bez przeprowadzenia kontroli nie
    można przyjąc ze podatnik miał obowiązek jej złożenia.

    Dziękuje za rzeczową dyskusję. Na tym kończę ten temat bo mi się znudziło.

    PS to Gotfryd: Sorry, za wysłanie tego postu na twojego maila.