  • 1. Data: 2004-06-18 12:47:38
    Temat: Jak państwo "ułatwia"prowadzenie DG
    Od: "Strebor" <strebor@poczta.[bez tego]onet.pl>

    Witam

    Ku przestrodze napisze Wam jak nasze państwo ułatwia prowadzenie DG.
    Przez ostatnie 3 m-ce niestety nie udało mi sie wpłacić 25-go podatku Vat
    (raz zapłaciłem 26-go i 2 razy cos kolo 5-6) ale karnie uregulowałem
    wszystko razem z odsetkam, żeby nie było ze olewam obowiązek podatkowy. Ale
    przez US zostałem właśnie uznany za przestępce karno skarbowego i zostanie
    na nas (jesteśmu 4-osobową S.C.) nałozony mandat w wysokosci 200 PLN. Wiec
    jak łatwo policzyc w sumie 800 PLN-ów dodam że mój vat to góra 1900 pln. To
    sie nazywa ułatwienie !!!
    Drodzy moi płaccie w terminie podatki bo was sądem postraszą.

    Zdruzgotany Strebor

  • 2. Data: 2004-06-18 12:59:48
    Temat: Re: Jak państwo "ułatwia"prowadzenie DG
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Strebor" <strebor@poczta.[bez tego]onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie nazywa ułatwienie !!!
    > Drodzy moi płaccie w terminie podatki bo was sądem postraszą.

    O ile mi wiadomo US nie karze za nieterminowe wpłacanie podatków, ale za
    niezłożenie deklaracji w terminie.
    Czy składaliście deklaracje terminowo?

    Jeżeli tak, to podaj przynajmniej jaki to Urząd Skarbowy - może ten, kto
    będzie mógł, przeniesie się do innego urzędu...
    ;-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-06-18 18:23:41
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    Kilka lat temu, gdy było o wiele gorzej, mój były doradca podatkowy przesłał
    deklarację, ale kasę wpłacił miesiąc później - ot, taka drobna pożyczka. US
    wszczął postępowanie k-s, ale po moich wyjaśnieniach umorzył postępowanie.

    T.

  • 4. Data: 2004-06-18 21:06:08
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    > Ku przestrodze napisze Wam jak nasze państwo ułatwia prowadzenie DG.

    nie bardzo rozumiem co państwo ma do tego, że nie dochowałeś podstawowego
    obowiązku podatkowego i jak to się ma do "ułatwiania" prowadzenia DG?
    Może od razu w ramach "ułatwiania" prowadzenia DG wprowadźmy wolnoamerykankę
    i wpłacajta kiedy chceta...
    Obawiam się, że pretensje możesz mieć tylko do siebie.

    pozdrav
    ewka
    www.giava.com/sputott/

  • 5. Data: 2004-06-18 22:22:25
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Obawiam się, że pretensje możesz mieć tylko do siebie.

    A ja kiedys wplacilem 19 zl, a deklaracji nie zlozylem - mialem
    zacmienie ;) Za 2 miesiace taka mloda ... k***** (?) chciala mi
    przywalic kare w wysokosci cos okolo 100 zl. Fajnie ....

  • 6. Data: 2004-06-19 08:01:42
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > zacmienie ;) Za 2 miesiace taka mloda ... k***** (?) chciala mi

    mloda kobieta oczywiscie ;)

  • 7. Data: 2004-06-19 09:48:15
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 18 cze o godzinie 23:06, na pl.soc.prawo.podatki, ewka napisał(a):

    > Obawiam się, że pretensje możesz mieć tylko do siebie.

    Może nie zupełnie do siebie. Sądzisz że ta spółka celowo nie wpłaca tych
    paru groszy i naraża się na restrykcje karno-skarbowe?
    Idę o zakład że nie otrzymują oni zapłaty za wykonane usługi/towary od
    kontrahentów - i tak napędza się spirala wzajemnych zobowiązań.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2004-06-19 14:25:04
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    > Może nie zupełnie do siebie. Sądzisz że ta spółka celowo nie wpłaca tych
    > paru groszy i naraża się na restrykcje karno-skarbowe?

    nie twierdzę, że celowo ale na pewno świadomie...

    > Idę o zakład że nie otrzymują oni zapłaty za wykonane usługi/towary od
    > kontrahentów - i tak napędza się spirala wzajemnych zobowiązań.

    racja, ale akurat ten problem nie jest nowy, więc zasłanianie się nim jest
    raczej kiepskim pomysłem, zwłaszcza w sytuacji gdy w prawie podatkowym sa
    przewidziane ulgi uznaniowe np. odroczenie terminu, z kolei w KKS, jest tzw.
    czynny żal, pozwalający uniknąć sankcji za naruszenie przepisów.

  • 9. Data: 2004-06-19 14:34:43
    Od: "Sylwek" <w...@n...pl>

    Na bank zostałeś ukarany za nieterminowe złożenie deklaracji. Za
    niewpłacenie podatku można ukarać wtedy gdy jest ono uporczywe. Przyjmuje
    się, że "uporczywe" znaczy trzykrotne. W dodatku czynny żal załtwia
    wszystko. Ta instytucja załatwia wszysko i nie sądze żeby istaniała ona poza
    Polską. Więc o czym mowa

  • 10. Data: 2004-06-19 19:01:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jun 2004, ewka wrote:
    [...]
    >+ raczej kiepskim pomysłem, zwłaszcza w sytuacji gdy w prawie podatkowym sa
    >+ przewidziane ulgi uznaniowe np. odroczenie terminu,

    Niezaprzeczalnie.

    >+ z kolei w KKS, jest tzw.
    >+ czynny żal, pozwalający uniknąć sankcji za naruszenie przepisów.

    *W omawianym przypadku* ??
    Kiedy to US *wie* o wykroczeniu, bo *ma* to w dokumentach ???
    Hm... widać mam większe zaległości w przepisach niż myślałem ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)