eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak podpiąć e-księgarni pod firmę kolegi (nieformalna spółka)? › Re: Jak podpiąć e-księgarni pod firmę kolegi (nieformalna spółka)?
  • Data: 2012-07-23 14:01:09
    Temat: Re: Jak podpiąć e-księgarni pod firmę kolegi (nieformalna spółka)?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Jul 2012, m wrote:

    > Czyż takiej samej sytuacji nie mamy przypadkiem w przypadku podmiotów
    > powiązanych?

    Nie, IMO nie.
    Czyż nie jest tak, że w przypadku podmiotów powiązanych skarbówka
    nie ma prawa do ustalania zobowiązania decyzją, co skutkuje
    brakiem prawa do korekty kosztu lub odliczenia po drugiej stronie?
    I (czyż) to nie jest wyjątek, który za każdym razem musi mieć wsparcie
    w przepisach, literalnie wyrażone, a nie "bo tak"?

    <OT>
    Na grupie było o podatnikach, którzy np. pogodzili się z sankcjami
    za "nieuczciwą konkurencję", ale wcale nie jestem pewien, czy
    (w warunkach które opisali, zakładając że były prawdziwe, rzetelnie
    opisane i kompletne), skarbówka by wygrała w takim przypadku.
    IMVHO art.2.1.4 działa "w obie strony", a razem z którymś wyrokiem
    SN że podatki są od ustalonych czynności, a nie ustanawiają zdarzeń,
    wypadałoby żeby najpierw istniał wyrok stwierdzający prawną
    nieskuteczność opodatkowanego zdarzenia :]
    <\OT>

    A literalne przepisy pozwalające na wycenę są dla "nieodpłatnych
    świadczeń" oraz podmiotów powiązanych, zgadza się?
    (no, jeszcze środki trwałe na które nie ma "papierów" by się
    znalazły).

    > Skarbówka ma interes w wykazaniu że jest inaczej niż w papierach
    > - po stronie tego co zaliczył w koszty.
    > Tego który zaliczył w przychody - mogą nie ruszyć.

    W przypadku "powiązanych" usiłują ruszyć obu.
    Ktoś na grupie zapodawał przypadek, kiedy zapadły dwie decyzje,
    "logicznie" sprzeczne, ale skutkujące dopłatą podatku z obu
    stron (podwyższenie u zbywcy i obniżenie u nabywcy).

    > Czyż nie?

    Zgoda.
    Ale prawo (skrbówki) do ustalania wartości jest "samoistne" tylko
    przy podmiotach powiązanych.
    Porównywanie do innych przypadków IMO jest nie na miejscu.

    pzdr, Gotfryd