  • 21. Data: 2007-02-17 20:48:19
    Temat: Re: Jak policzyc roznice w zarobkach miedzy umowa o prace a samozatrudnieninem?
    Od: s...@o...pl

    > To wszystko idzie od pracodawcy wynegocjować.
    > W końcu ma się zmienić rodzaj zatrudnienia, a nie jego obowiązki.
    > Chyba że on będzie chciał naszym kosztem zarobić.

    Po pierwsze, nie wierzę, że pracodawca bez mrugnięcia okiem będzie płacił
    tyle, co dotychczas. Z reguły szybko sobie policzy ile pracownik zyskuje
    i zaproponuje żeby połowa zysku zostawała w jego kieszeni. Czyli z tych
    5400zł płacić będzie np. 5000 aby pracownik zarobił 3400 zamiast 3.000

    Nie chodzi mi o 5 gr dokładności ale o sposób myślenia pracodawcy

    Po drugie, jest kwestia różnych możliwości PIP-y. Przecież nie uwierzą w
    1/100 etatu. Dobre sobie, "pracownik" na 1h i 40 minut miesięcznie. Śmiechu
    warte. Łatwo udowodnią, że czynności z DG są naprawdę świadczeniem pracy.
    Obliczą pracodawcę wg stawek plus 5.000 grzywny za przyjemność korzystania
    przez urzędnika z kalkulatora i papieru.

    Po trzecie, kwestia niestabilności zatrudnienia. Nie masz umowy. Jedno słowo
    i masz całkowity koniec zleceń.

    Po czwarte, jest szereg zaostrzeń dla samozatrudniających się.

    Po piąte, pracownik też wcześniej czy później będzie musiał zapłacić "zaległy"
    zus (różnicę między "promocyjnym" a "niepromocyjnym") i większość korzyści idzie
    w krzaki.

    pozdr
    Aleksander

  • 22. Data: 2007-02-18 22:08:30
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tych
    > 5400zł płacić będzie np. 5000 aby pracownik zarobił 3400 zamiast 3.000

    Masz rację, ale niekoniecznie tak będzie chciał.

> [...]
    > Obliczą pracodawcę wg stawek plus 5.000 grzywny za przyjemność
    > korzystania
    > przez urzędnika z kalkulatora i papieru.

    Po pierwsze 1000zł grzywny, lub skierowanie do sądu, lub moze formalnie
    wystapić o usunięcie nieprawidłowości.... Niemniej jednam moim zdaniem,
    jak już pisałem, to moze dziać się tylko w Polsce, bo w krajach
    nomalniejszych, to się nazywa outsourcing...

    > Po trzecie, kwestia niestabilności zatrudnienia. Nie masz umowy.
    Jedno słowo
    > i masz całkowity koniec zleceń.

    Jak to nie masz umowy? Jest umowa między firmami...

    > Po czwarte, jest szereg zaostrzeń dla samozatrudniających się.

    Np.? Bo jeśli są, to sa to tylko bzdurne IMO wymogi, które mają na celu
    zasilanie budżetu składkami zus i podatkiem.

> [...]
    > "zaległy"
    > zus (różnicę między "promocyjnym" a "niepromocyjnym") i większość

    Nic nie dopłacasz, po prostu po dwóch latach zaczynasz płacić normalny,
    chyba że coś zmajstrują, bo pierwsze okresy promocyjne będą się kończyć
    dopiero w sierpniu tego roku...