eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak powinna wyglądać taka umowa o prace (prawa autorskie + 50%KU) › Re: Jak powinna wyglądać taka umowa o prace (prawa autorskie + 50%KU)
    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak powinna wyglądać taka umowa o prace (prawa autorskie + 50%KU)
    Date: Sat, 15 Jul 2006 13:53:06 +0200

    Dnia 15-07-2006 o 13:44:40 ? <"super.wieprz[spam]"@gmail.com> napisał:

    > Jak powinny wyglądać prawidłowo sporządzone punkty do umowy (umowa o
    > prace na czas nieokreślony)mówiące/pozwalające do rozliczania się z
    > Urzędem skarbowym w 50% kosztów uzyskania przychodów. Chodzi o to że
    > jestem zatrudniony na stanowisku tworczym, w umowię są punkty mówiące o
    > tym że prawa majątkowe przekazuję pracodawcy - i to jest dla mnie jasne.
    > Ale nie ma nic o autorkich prawach osobistych (których zrzec się nie
    > mogę) które pozwalają mi na zapłacenie mniejszego podatku. Czy muszę w
    > takich punktach określać że praca twórcza zajmuję mi np:80% czasu
> [...]

    Autorskie prawa osobiste nie mają nic do 50% KUP.
    W tym przypadku liczą się tylko i wyłącznie autorskie prawa majątkowe
    jeśli je przekazujesz.
    Teraz - był tu kiedyś taki wątek i zacytowane orzeczenia, z których
    wynikało że
    możesz stosować 50% w takim wymiarze w jakim twoja praca jest 'autorska'
    KUP.
    Jeżeli masz autorskość zapisaną w umowie to IHMO i z tego co mapiętam(ale
    głowy nie dam)
    nie liczy się zapis umowny tylko stan faktyczny(bo przecież za czas w
    którym była jakaś narada
    czy delegacja o których to w momencie podpisywania umowy nie wiadomo - a w
    przypadku umowy o pracę
    pracodawca może co to dorzucić - nie należy się 50% KUP).
    Wieć znowu IMHO trzeba prowadzić jakąs ewidencję a nie zmieniać umowę?
    To są moje domysły, zaraz pewnie odpisze ci ktoś to wie na pewno/pamięta
    stary wątek.

    pozdrawiam