  • 1. Data: 2006-07-15 11:44:40
    Temat: Jak powinna wyglądać taka umowa o prace (prawa autorskie + 50%KU)
    Od: ? <"super.wieprz[spam]"@gmail.com>

    Jak powinny wyglądać prawidłowo sporządzone punkty do umowy (umowa o
    prace na czas nieokreślony)mówiące/pozwalające do rozliczania się z
    Urzędem skarbowym w 50% kosztów uzyskania przychodów. Chodzi o to że
    jestem zatrudniony na stanowisku tworczym, w umowię są punkty mówiące o
    tym że prawa majątkowe przekazuję pracodawcy - i to jest dla mnie jasne.
    Ale nie ma nic o autorkich prawach osobistych (których zrzec się nie
    mogę) które pozwalają mi na zapłacenie mniejszego podatku. Czy muszę w
    takich punktach określać że praca twórcza zajmuję mi np:80% czasu
    spędzonego w pracy i czy muszę pisać że autorskich praw osobistych się
    nie pozbywam (z ustawy i tak nie mogę tego zrobić) ? I jeszcze jedna
    kwestia - jeśli umową została już zgłoszona/zarejestrowana to czy da się
    "podmienić" na nowszą wersję - chodzi o to że umowa została już przeze
    mnie podpisana i oddana szefowi, następnie księgowa to otrzymała .Teraz
    rozmawiałem z szefem o tych prawach i o 50% kosztach uzyskania
    przychodów i zgodził się na sporządzenie nowej umowy, tylko że teraz
    muszę już rozmawiać z księgową a nie wiem jak to wszytsko się odbywa i
    dlatego nie wiem czy jest możliwóść "podmiany umowy" lub ewentualnie
    napisania aneksu do umowy.

    Jeśli ktoś mógłby sporządzić poprawnie napisane punkty do umowy będe
    wdzięczny :)

  • 2. Data: 2006-07-15 11:53:06
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-07-2006 o 13:44:40 ? <"super.wieprz[spam]"@gmail.com> napisał:

> [...]
    > napisania aneksu do umowy.
    >

    > Jeśli ktoś mógłby sporządzić poprawnie napisane punkty do umowy będe

    Autorskie prawa osobiste nie mają nic do 50% KUP.
    W tym przypadku liczą się tylko i wyłącznie autorskie prawa majątkowe
    jeśli je przekazujesz.
    Teraz - był tu kiedyś taki wątek i zacytowane orzeczenia, z których
    wynikało że
    możesz stosować 50% w takim wymiarze w jakim twoja praca jest 'autorska'
    KUP.
    Jeżeli masz autorskość zapisaną w umowie to IHMO i z tego co mapiętam(ale
    głowy nie dam)
    nie liczy się zapis umowny tylko stan faktyczny(bo przecież za czas w
    którym była jakaś narada
    czy delegacja o których to w momencie podpisywania umowy nie wiadomo - a w
    przypadku umowy o pracę
    pracodawca może co to dorzucić - nie należy się 50% KUP).
    Wieć znowu IMHO trzeba prowadzić jakąs ewidencję a nie zmieniać umowę?
    To są moje domysły, zaraz pewnie odpisze ci ktoś to wie na pewno/pamięta
    stary wątek.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-07-15 12:09:52
    Od: ? <"super.wieprz[spam]"@gmail.com>

    t napisał(a):

    > W tym przypadku liczą się tylko i wyłącznie autorskie prawa majątkowe
    > jeśli je przekazujesz.

    Tak przekazuję autorskie prawa majątkowe na rzecz pracodawcy

    > Teraz - był tu kiedyś taki wątek i zacytowane orzeczenia, z których
    > wynikało że
    > możesz stosować 50% w takim wymiarze w jakim twoja praca jest 'autorska'
    > KUP.

    No i właśnie chciałbym określić ile jest pracy "autorskiej" w mojej
    pracy (w %)

    > Jeżeli masz autorskość zapisaną w umowie to IHMO i z tego co
    > mapiętam(ale głowy nie dam)
    > nie liczy się zapis umowny tylko stan faktyczny(bo przecież za czas w

    Ale stanu faktycznego przecież nikt mi nie sprawdzi. Chodzi mi o to że
    jeśli będe się rozliczał i płacił mniejszy podatek z tytułu pracy
    twórczej a pani z Urzedu zapyta mnie lub pracodawcy dlaczego płace
    mniejszy podatek(50% KUP) to musi być jakaś podkładka w umowie że jest
    to określone. A stanu faktycznego przecież urzędnik nie sprawdzi a umowę
    owszem.

    > Wieć znowu IMHO trzeba prowadzić jakąs ewidencję a nie zmieniać umowę?

    Ewidencje pracy twórczej ?

    > To są moje domysły, zaraz pewnie odpisze ci ktoś to wie na pewno/pamięta
    > stary wątek.

    Mam nadzieje że ktoś odpowie i pojaśni mi - ciemniakowi w tej materii :)

  • 4. Data: 2006-07-15 12:14:55
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-07-2006 o 14:09:52 ? <"super.wieprz[spam]"@gmail.com> napisał:

> [...]
    > mniejszy podatek(50% KUP) to musi być jakaś podkładka w umowie że jest
    > to określone. A stanu faktycznego przecież urzędnik nie sprawdzi a umowę

    A czy przykładowo jak masz umowę o dzieło i 50% KUP od całości kwoty
    to pani sprawdzi ile pracy autorskiej było a ile zwykłej a ile obijania
    się?

    Faktycznie ewidencja pracy twórczej głupio brzmi, ale przecież można
    wyznaczyć godziny w których pracujesz twórczo.
    Chyba że nie tędy droga więc nie będę mieszał ;)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-07-15 12:35:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Jul 2006, ? wrote:

> [...]
    > autorkich prawach osobistych (których zrzec się nie mogę) które pozwalają mi

    IMO nieporozumienie: skoro praw osobistych zrzec się ani sprzedać nie
    możesz, to niby jak mają one mieć wpływ na koszty uzyskania PRZYCHODU?
    Wręcz przeciwnie - te prawa które ZBYWASZ mając na względzie swój
    zarobek (uzyskanie przychodu) stanowią podstawę do zaliczenia w koszt!
    A to że zapis w ustawie jest taki iż pozwala w przypadkach zupełnie
    nielogicznych zaliczyć ryczałtową wartość kosztu to inna sprawa :)
    (Tak, IMO zaliczanie KUP "autorskiego" przy umowie o pracę jest
    nieporozumieniem - albo korzysta się ze sprzętu/osprzętu/literatury/...
    pracodawcy i to on ponosi koszty, albo przysługuje pracownikowi
    prawo do zwrotu wydatków poniesionych w celu wykonania zadania
    slużbowego bądź korzystania z własnych narzędzi).
    Niemniej tak jest - i akcentuję że litera "P" w KUP oznacza przychód,
    więc jak coś NIE SŁUŻY przychodowi to zaliczanie NIE PRZYSŁUGUJE.
    Prawa osobiste nijak do przychodu się nie przyczyniają.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-07-15 13:34:33
    Od: t <r...@o...pl>

> [...]

    > napisania aneksu do umowy.
    >

    > Jeśli ktoś mógłby sporządzić poprawnie napisane punkty do umowy będe

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&sa=N&resnum=0&q
    =umowa%20o%20prac%C4%99%2050%25%20KUP&spell=1&tab=wg

    Do wyboru do koloru :)