  • 1. Data: 2007-06-05 12:39:29
    Temat: Jak pozbyć się VATu?
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Cześć,

    W związku z planowanym powiększeniem limitu dla zwolnienia podmiotowego
    VAT do 50 tys. euro zastanawiam się jak przekształcić działalność
    aby znowu VATu nie płacić (działalność tego typu, że mało jest kosztów,
    prawie brak odliczeń VAT). Czyli jak przeczekać te 3 lata, po których
    będę mógł być znowu zwolniony z VAT.

    Pierwszy pomysł jaki mi się nasunął to wyrejestrowanie DG i wykonywanie
    tego co teraz robię w bliźniaczej/znajomej firmie na umowę zlecenie/o
    dzieło. Firma ta jest zwolniona podmiotowo z VAT.
    No ale wtedy US pewnie uznałby, że prowadzę niezarejestrowaną działalność,
    a poza tym pewnie VAT i tak musiałbym płacić, nieważne czy prowadzę
    DG czy nie.

    Czy jedyną możliwością jest zatrudnienie się na umowę o pracę w w/w firmie?
    ile miesięcznie kosztuje firmę pracownik zarabiający najniższą krajową,
    czy dobrze liczę, że ok. 1128.91zł razem z zusem?
    (http://www.pracuj.pl/Kalkulatory/kalkulator_podatki
    .aspx?adwords)

    O ile orientacyjnie się to zmniejsza w przypadku zatrudnienia na 1/2 etatu?

    Piotr

  • 2. Data: 2007-06-05 12:51:58
    Temat: Re: Jak pozbyć się VATu?
    Od: "my way" <y...@n...pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Cześć,
    >
    > W związku z planowanym powiększeniem limitu dla zwolnienia podmiotowego
    > VAT do 50 tys. euro

    50 tys to i owszem,
    ale zlotych :)))

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-06-05 12:57:22
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 05-06-2007 o 14:51:58 my way <y...@n...pl> napisał:

    > 50 tys to i owszem,
    > ale zlotych :)))

    buuu, czułem że coś tu nie gra, za dobrze by było:)
    czyli temat nieaktualny

    Piotr

  • 4. Data: 2007-06-05 13:28:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jun 2007, PiotrB. wrote:

    > Cześć,
    >
    > W związku z planowanym powiększeniem limitu dla zwolnienia podmiotowego
    > VAT do 50 tys. euro

    E... nieprawdopodobne :)
    Zdaje się że "norma unijna" jest niższa.

> [...]
    > dzieło. Firma ta jest zwolniona podmiotowo z VAT.
    >
    > Czy jedyną możliwością jest zatrudnienie się na umowę o pracę w w/w firmie?

    Pozostaje spółka cywilna, która jest odrębnym podatnikiem VAT.
    Niestety ze wspólnikiem i całym cyrkiem z tym związanym.

    pzdr, Gotfryd