  • 1. Data: 2011-11-09 20:04:45
    Temat: Jak przyznać się US do niepłaconych podatków?
    Od: " Truperiado" <t...@W...gazeta.pl>

    Sytuacja wygląda tak:
    Starsza kobieta (dziś 85 lat) odzyskała kilkanaście lat temu niewielką
    rodzinną kamienicę w centrum dużego miasta. W niej lokatorzy. Czynsze
    śmiesznie niskie (kilka zł za m2). Administrację prowadziła &#8222;zaufana&#8221;
    osoba.
    Nie prowadziła praktycznie żadnej księgowości, na nic nie ma rachunków. Stan
    na dzień dzisiejszy:
    Przychody we wszystkich latach: nieznane
    Koszty: zerowe, bo nie ma rachunków
    Czynsze: nadal śmiesznie niskie.
    Ponieważ &#8222;zaufana&#8221; osoba cały czas twierdziła, że nie ma żadnego dochodu
    Podatek: nigdy nie rozliczony.

    Jak to wyprostować? Jakie będą możliwe konsekwencje? Jak najlepiej sprawę
    rozegrać, żeby konsekwencje były jak najmniej bolesne? Czy US może stwierdzić,
    że te śmiesznie niskie czynsze są tylko dla pozoru i dowalić domiar?

    Ps.
    Uprzejmie proszę o powstrzymanie się od komentarzy pod adresem właścicielki.
    Sam wiem, co o tym myśleć...

    --
    Pzdr - Truperiado

  • 2. Data: 2011-11-09 20:45:56
    Temat: [OT] Re: Jak przyznać się US do niepłaconych podatków?
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Będzie hit miesiąca ;)

  • 3. Data: 2011-11-09 21:05:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/9/2011 2:04 PM, Truperiado wrote:
    > Jak to wyprostować?

    znalezc doradce podatkowego. dobrego.

  • 4. Data: 2011-11-09 21:11:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-09 21:04, Truperiado pisze:
> [...]
    >
    > Ps.
    > Uprzejmie proszę o powstrzymanie się od komentarzy pod adresem właścicielki.

    Swego czasu (okolice roku '2000) żyła pewna osoba, która od 10 lat
    prowadziła DG (sklep). Ale gdzieś od kilku lat w ogóle nie rozliczała
    się z US i nie składała żadnych zeznań.

    Co ciekawe, US w żaden sposób się nie zorientował.

    Ponieważ osoba ta chciała odkręcić sprawę, z ulotek przed Urzędem
    skontaktowała się z osobą, która obiecywała załatwić "trudne sprawy",
    czyli po prostu miała kontakty w US. Może trzeba poszukać właśnie takiej
    osoby?

    Dla ciekawskich co było dalej:
    Pewnym zbiegiem okoliczności US jednak na skutek pewnej czynności
    dokonanej przez podatnika powziął wiadomość o tejże osobie i wszczął
    kontrolę. Naliczył coś ze 150 tysięcy zaległych podatków, która to kwota
    została następnie znacznie zmniejszona na podstawie tej słynnej ustawy
    dla dłużników podatkowych, co to już jej ksywki nie pamiętam :)

    Powodzenia.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-11-09 22:43:04
    Od: "grafik" <b...@i...pl>

    Użytkownik " Truperiado" <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ps.
    > Uprzejmie proszę o powstrzymanie się od komentarzy pod adresem

    Chyba najlepiej nie ruszać
    Nie wiem za ile wstecz może US ściągać należności(podatki) ale chyba coś z 5
    lat. Więc jak sie wyda za 10 lat to kary itp będą właściwie takie same.
    A może właściciela umrze i sprawa się sama rozwiąże...

  • 6. Data: 2011-11-09 22:53:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/9/2011 4:43 PM, grafik wrote:
    > i sprawa się sama rozwiąże...

    czytaj, zapłacą spadkobiercy,

  • 7. Data: 2011-11-09 23:15:54
    Od: "Truperiado" <t...@g...pl>

    tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Będzie hit miesiąca ;)

    Może i tak, ale niektórym do śmiechu nie jest...

    --
    Pzdr - Truperiado

  • 8. Data: 2011-11-09 23:20:36
    Od: "Truperiado" <t...@N...gazeta.pl>

    grafik <b...@i...pl> napisał(a):

    > Chyba najlepiej nie ruszać

    I dalej nie płacić podatków? Już bardziej bym się odważył igrać z czarną
    damą z kosą, niż z urzędnikami naszej skarbówki

    > Nie wiem za ile wstecz może US ściągać należności(podatki) ale chyba coś z
    5
    > lat.

    Podobno tak. Dlatego, tak myślę, chyba najlepiej zapłacić z głupia frant
    podatek za 2011 i siedzieć cicho. Wtedy się dostanie najwyżej za 4 lata.
    Dobrze myślę?

    > Więc jak sie wyda za 10 lat to kary itp będą właściwie takie same.

    A ja już nie jestem tego taki pewien.

    > A może właściciela umrze i sprawa się sama rozwiąże...

    Niestety wtedy stanie się wręcz przeciwnie. Wybuchnie.

    --
    Pzdr - Truperiado

  • 9. Data: 2011-11-09 23:21:56
    Od: " " <t...@N...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > czytaj, zapłacą spadkobiercy,

    Otóż to, Witku, otóż to...

    --
    Pzdr - Truperiado

  • 10. Data: 2011-11-09 23:24:31
    Od: " Truperiado" <t...@N...gazeta.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > skontaktowała się z osobą, która obiecywała załatwić "trudne sprawy",
    > czyli po prostu miała kontakty w US. Może trzeba poszukać właśnie takiej

    Trzeba będzie spróbować. Dobra myśl.

> [...]
    > została następnie znacznie zmniejszona na podstawie tej słynnej ustawy
    > dla dłużników podatkowych, co to już jej ksywki nie pamiętam :)

    Ale na to chyba nie ma co liczyć, bo ona niezgodna z konstytucją się okazała.

    > Powodzenia.

    Dzięki. Będzie z pewnością potrzebne.

    --
    Pzdr - Truperiado