  • 1. Data: 2003-06-22 20:50:52
    Temat: Jak rozliczac toner...
    Od: "Andrzej Grzesik" <a...@p...onet.pl>

    WItam

    Znajoma prowadzi DG, m.in xero. Toner do xerokopiarki ma wliczac jako
    zakupu towaru handlowego czy koszty - wydatki?

    pzdr
    Andrix

  • 2. Data: 2003-06-23 06:22:05
    Temat: Re: Jak rozliczac toner...
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Andrzej Grzesik" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Znajoma prowadzi DG, m.in xero. Toner do xerokopiarki ma wliczac jako
    > zakupu towaru handlowego czy koszty - wydatki?

    to zalezy czy na sprzedaz czy na uzytek wlasny.

  • 3. Data: 2003-06-23 06:52:05
    Od: "Andrzej Grzesik" <A...@z...jaworzno.com.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Andrzej Grzesik" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > to zalezy czy na sprzedaz czy na uzytek wlasny.

    tzn toner nie na sprzedaz tylko jako material eksploatacyjny do xero, punkt
    swiadczy uslugi xero.

  • 4. Data: 2003-06-23 07:13:43
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Andrzej Grzesik" <A...@z...jaworzno.com.pl> napisał w
    wiadomości news:bd684g$1hia$1@omega.artcom.pl...

    > Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > tzn toner nie na sprzedaz tylko jako material eksploatacyjny do xero,
    punkt
    > swiadczy uslugi xero.

    wiec sam sobie odpowiedziales na wlasne pytanie,
    skoro nie na sprzedaz, to dlaczego ma byc rozliczany jako towar handlowy?

  • 5. Data: 2003-06-23 07:53:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Krzysztof Gil napisał:
> [...]

    > wiec sam sobie odpowiedziales na wlasne pytanie,
    > skoro nie na sprzedaz, to dlaczego ma byc rozliczany jako towar handlowy?

    A jako materiał?
    Ktos tu zapomina że pełna nazwa tej kolumny to "materiały i towary
    handlowe".
    Na usługę ksero składa się koszt tonera, papieru, energii eletrycznej,
    robocizy i zużycia sprzętu. Wszystko z tego co mozna fizycznie
    zmagazynowac jest więc materiałem "do produkcji".
    Materiały służące bezpśrednio produkcji lub sprzedaży usług w pełnej
    księgowości ewidencjonuje się na kontach magazynowych.
    Kolumna "materiały i towary handlowe" jest odpowiednikiem magazynu dla KPiR.
    Dla punktu ksero toner nie jest po prostu materiałem biurowym - to
    materiał do produkcji.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-06-23 22:44:44
    Od: "WielkoDuch" <w...@u...net>

    Witam

> [...]
    KPiR.
    > Dla punktu ksero toner nie jest po prostu materiałem biurowym - to

    i zapewne będzie musiała 31.12 zajrzeć i zmierzyć ile tego tonera zostało w
    takim razie.
    No i ująć w remanencie, tak jak i papier (przeliczyć kartki) :)))
    Super

  • 7. Data: 2003-06-24 08:10:46
    Od: "Andrzej Grzesik" <A...@z...jaworzno.com.pl>

    Użytkownik "WielkoDuch" <w...@u...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > takim razie.
    > No i ująć w remanencie, tak jak i papier (przeliczyć kartki) :)))

    powaznie??

  • 8. Data: 2003-06-24 08:44:26
    Od: "WielkoDuch" <w...@u...net>

    Witam

    > powaznie??

    Jeśli wpisze w kolumnę 10 książki to oczywiste

  • 9. Data: 2003-06-24 17:33:53
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Andrzej Grzesik" <A...@z...jaworzno.com.pl> napisał w
    wiadomości news:bd9144$1dcf$1@omega.artcom.pl...
    > powaznie??

    mniej wiecej,
    dlatego proponuje sprzedawac usluge xero
    a nie towar "kartki-xerokopie".

    nie sadze aby ktokolwiek zakwestionowal slusznosc
    wprowadzania tonerow w koszty.
    ale to tylko moje skromne zdanie.

    pozd, kg
    (KPiR, VAT)

  • 10. Data: 2003-06-24 21:15:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jun 2003, Krzysztof Gil wrote:

    >+ Użytkownik "Andrzej Grzesik" [...]
    [...o remanencie toneru...]
    >+ > powaznie??
    >+
    >+ mniej wiecej,

    Dura lex... :]
    [...]
    >+ nie sadze aby ktokolwiek zakwestionowal slusznosc
    >+ wprowadzania tonerow w koszty.

    MSZ czujność ci spadła: właśnie Maddy to zrobiła prowokując
    dywagacje o spisywaniu toneru w remanencie :)

    >+ ale to tylko moje skromne zdanie.

    Ze zdaniem że "ja bym zaryzykował" (wpisanie w koszty)
    to się zgodzę :)

    Przyznam że pewne wątpliwości są: nie na poziomie toneru
    "w skrzynce", ale np. całego pojemnika/bębna/czy-w-czym-on
    -w-danym-modelu-jest, o ile został kupiony "na zapas".
    Ale... w PK jest zdaje się takie pojęcie jak "poziom
    istotności" czy jakoś tak ? Myśle że zdroworozsądkowo
    należałoby oczekiwać podobnego podejścia do klasyfikacji
    "kosztu" w KPiR (przypomnę że Maddy powołała się właśnie
    na 'podobieństwo' :)).

    >+ pozd, kg
    wzajem - Gotfryd
    >+ (KPiR, VAT)