eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak rozliczyć zwolnione z podatku dochody ze środków pomocowych funduszy UE (art.21 ust.1 pkt.46) ? › Re: Jak rozliczyć zwolnione z podatku dochody ze środków pomocowych funduszy UE (art.21 ust.1 pkt.46) ?
    From: "Redart" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak rozliczyć zwolnione z podatku dochody ze środków pomocowych
    funduszy UE (art.21 ust.1 pkt.46) ?
    Date: Fri, 29 Apr 2005 09:40:21 +0200
    Sender: r...@o...pl@ns2.hands.com.pl

    Użytkownik "jojogub" <j...@B...pl> napisał w wiadomości
    news:d4skhq$s6i$1@news.telbank.pl...

    > Użytkownik "Filip Sielimowicz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jeśli coś nie jest opodatkowane to nie oblicza się z tego podatku,ani
    > podstawy ...
    > to chyba jasne

    Ja wiem, czy jasne ?
    Załózmy taką sytuację: żona ma PIT11 w "normalnych" dochodach,
    w zusie i w składce zdrowotnej wszędzie 0, a w pozycji F78
    ma 60000.

    Maż ma normalnych dochodów ma 60000 (wskakuje w drugą skalę podatkową).
    Jeśli się teraz rozliczają razem, a żona nie uwzgledni nigdzie
    swoich dochodów, to wychodzi spory zwrot na korzyść
    podatnika z powodu nadpłaty zaliczki na PD zapłaconej przez męża.
    Jeśli zaś dochody żony uwzględnić, to dochody się wyrównują
    i nadpłata się niweluje.

    A kto teraz zagwarantuje, że skarbówka się nie będzie czepiać ?
    Tu jużmogą wyjść całkiem spore kwoty, jeśli małżonkowie dużo
    zarabiają.