  • 1. Data: 2005-04-26 20:10:51
    Temat: Jak rozliczyć zwolnione z podatku dochody ze środków pomocowych funduszy UE (art.21 ust.1 pkt.46) ?
    Od: "Filip Sielimowicz" <s...@w...pl>

    Moja żona ma umowę o pracę na uczelni w ramach projektu finansowanego
    ze środków bezzwrotnej pomocy zagraniczej (fundusz V programu ramowego).
    Zgodnie z ustawą przychód ten został wpisany przez uczelnię w PIT11
    w pole F78 i jest zwolniony z podatku na podstawie art.21 ust.1 pkt.46.

    Nie mam jednak pojęcia, gdzie to wpisać w formularzach rozliczenia
    rocznego PIT36 lub PIT37 (żona zlikwidowała na początku poprzedniego
    roku działalność gospodarczą).

    Czy mam te dochody w ogóle pominąć w zeznaniu, tak jakby ich nie było ?

  • 2. Data: 2005-04-28 16:07:03
    Od: "Filip Sielimowicz" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Filip Sielimowicz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > roku działalność gospodarczą).
    >
    > Czy mam te dochody w ogóle pominąć w zeznaniu, tak jakby ich nie było ?

    Znalazłem chyba najlepsze miejsce do uwzględnienia takich dochodów:
    w PIT36 mamy H162 i H163 9rozliczenie wspólne z małżonkiem):
    "Dochody osiągnięte za granicą, o które zwiększona jest podstawa
    obliczenia podatku do ustalenia stopy procentowej"

    Wpisuję tu i mam to gdzieś ...

    Ktoś widzi tu jakąś niespójność ? Dochody żony wpisałem tylko w to miejsce
    i nigdzie indziej.

  • 3. Data: 2005-04-29 06:34:29
    Od: "jojogub" <j...@B...pl>

> [...]
    > "Dochody osiągnięte za granicą, o które zwiększona jest podstawa
    > obliczenia podatku do ustalenia stopy procentowej"

    jeśli coś nie jest opodatkowane to nie oblicza się z tego podatku,ani
    podstawy ...
    to chyba jasne

  • 4. Data: 2005-04-29 07:40:21
    Od: "Redart" <r...@o...pl>

    Użytkownik "jojogub" <j...@B...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Filip Sielimowicz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jeśli coś nie jest opodatkowane to nie oblicza się z tego podatku,ani
    > podstawy ...
    > to chyba jasne

    Ja wiem, czy jasne ?
    Załózmy taką sytuację: żona ma PIT11 w "normalnych" dochodach,
    w zusie i w składce zdrowotnej wszędzie 0, a w pozycji F78
    ma 60000.

    Maż ma normalnych dochodów ma 60000 (wskakuje w drugą skalę podatkową).
    Jeśli się teraz rozliczają razem, a żona nie uwzgledni nigdzie
    swoich dochodów, to wychodzi spory zwrot na korzyść
    podatnika z powodu nadpłaty zaliczki na PD zapłaconej przez męża.
    Jeśli zaś dochody żony uwzględnić, to dochody się wyrównują
    i nadpłata się niweluje.

    A kto teraz zagwarantuje, że skarbówka się nie będzie czepiać ?
    Tu jużmogą wyjść całkiem spore kwoty, jeśli małżonkowie dużo
    zarabiają.