  • 1. Data: 2010-11-24 15:23:47
    Temat: Jak się liczy składkę na ubezpieczenie społeczne?
    Od: "DC" <D...@D...pl>

    Witam!

    Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak się liczy składkę
    na ubezpieczenie społeczne? Chodzi o kwotę
    wynikającą z jednego stosunku pracy, praca przez cały
    rok bez zwolnień lekarskich (jeśli mają na to wplyw).

    Czyli chodzi mi o kwotę, którą np. w PIT-37 wpisuje się
    w poz. 93. Wiem, że przepisuje się ją z poz. 81 w PIT-11
    otrzymanego na początku roku od pracodawcy.
    Chcę się jednak już teraz przymierzyć do tego jak duży
    podatek przyjdzie mi zapłacić, a ta kwota ma na to
    dość istotny wpływ.
    Od pracodawcy nie mogę jakoś uzyskać jasnej odpowiedzi.
    Próby porównania takiej kwoty z dochodem ze stosunku
    pracy w poprzednich latach nie pozwalają na proste
    wyprowadzenie jakiejś reguły.

    Bardzo proszę o pomoc.
    Pozdrawiam
    DC

  • 2. Data: 2010-11-24 15:45:03
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 24-11-2010 16:23, DC pisze:
> [...]
    > wynikającą z jednego stosunku pracy, praca przez cały
    > rok bez zwolnień lekarskich (jeśli mają na to wplyw).

    13,71% pensji brutto.

    > Czyli chodzi mi o kwotę, którą np. w PIT-37 wpisuje się
    > w poz. 93. Wiem, że przepisuje się ją z poz. 81 w PIT-11
    > otrzymanego na początku roku od pracodawcy.

    Cos chyba pomieszales z tymi numerami pozycji (moze patrzysz na jakis
    starszy wzor deklaracji)

    --
    Adam

  • 3. Data: 2010-11-24 15:48:51
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

  • 4. Data: 2010-11-24 15:53:06
    Od: "DC" <D...@D...pl>

    > 13,71% pensji brutto.

    > Cos chyba pomieszales z tymi numerami pozycji (moze patrzysz na jakis starszy wzor
    deklaracji)

    Bardzo dziękuję. Pozycje są z PIT-37 i PIT-11 za 2009 r.
    Czy do tej pensji brutto dolicza się premie brutto, w moim przypadku wypłacone
    dwukrotnie w ciągu roku? Potrącenia były dla nich liczone tak samo jak
    w przypadku pensji.

    Pozdrawiam
    DC

  • 5. Data: 2010-11-24 16:37:07
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 24-11-2010 16:53, DC pisze:

    > Bardzo dziękuję. Pozycje są z PIT-37 i PIT-11 za 2009 r.

    Tu akurat ja namieszalem, bo spojrzalem na juz nieaktualne deklaracje :)

    tak

    --
    Adam

  • 6. Data: 2010-11-24 16:40:54
    Od: "DC" <D...@D...pl>

    > Tu akurat ja namieszalem, bo spojrzalem na juz nieaktualne deklaracje :)

    > tak

    Bardzo dziękuję i pozdrawiam
    DC

  • 7. Data: 2010-11-24 16:50:22
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 24-11-2010 17:40, DC pisze:

    > Bardzo dziękuję i pozdrawiam
    > DC

    Najlepiej po prostu skorzystac z dostepnych w internecie kalkulatorow
    wynagrodzen, np. http://www.infor.pl/kalkulatory/wynagrodzenia.htm

    Jezeli chodzi o same ZUSy, to wyliczy poprawnie (pondato uwzglednia
    przypadek szczegolny przekorczenia kwoty 94 380 przychodu)

    --
    Adam

  • 8. Data: 2010-11-24 17:33:31
    Od: "DC" <D...@D...pl>

> [...]
    >
    > Jezeli chodzi o same ZUSy, to wyliczy poprawnie (pondato uwzglednia przypadek
    szczegolny przekorczenia kwoty 94 380 przychodu)

    A skąd ta kwota?
    Z tego co ja wiem to od sumy przychodów brutto odejmuje się kwotę 1335 zł
    kosztów uzyskania przychodu oraz owe 13,71% od pensji brutto (ewentualnie
    razem z premiami) i tak otrzymany wynik porównuje się z podstawą 85 528 zł.
    Za kwotę przekraczającą 85 528 zł płaci się podatek nie 18% lecz 32 %.
    Potem jeszcze odliczenie składek na ubezpieczenie zdrowotne i ewentualnie
    inne ulgi (np. Internet).
    Co zatem oznacza kwota 94 380 zł przychodu?

    Pozdrawiam
    DC

  • 9. Data: 2010-11-24 17:42:44
    Od: "DC" <D...@D...pl>

    szczegolny przekorczenia kwoty 94 380 >przychodu)

    Jeszcze gwoli wyjaśnienia. ZUS mam co miesiąc wyliczony poprawnie na pasku
    przy wypłacie pensji lub premii. Natomiast niejasne były dla mnie kwoty, które
    pracownik otrzymuje na druku PIT-11 dopiero po zakończeniu roku, jak owe 13,71%.

    Pozdrawiam
    DC

  • 10. Data: 2010-11-24 17:54:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-11-24, DC <D...@D...pl> wrote:

    [...]

    > Co zatem oznacza kwota 94 380 zł przychodu?

    Maksymalna roczna składka do ZUS z tytułu ubezpieczeń społecznych.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl