    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak sie rozliczac za drobne uslugi
    Date: Tue, 25 Jun 2002 11:53:59 +0200

    Użytkownik Sławomir Malibo <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:af2i41$s4d$...@s...icm.edu.pl...
    > Bez działalności gospodarczej się nie obejdzie. Co to znaczy: "drobna"
    > działalność. :-)) Proponuję przejrzeć Ustawę o Podatku dochodowym od osób
    > fizycznych, jak również Ustawę o podatku VAT. Na tak postawione pytania,
    nie
    > da się udzielić szczegółowej odpowiedzi.
    >
    > Użytkownik "Jarek Granat" <j...@a...lublin.pl> napisał w wiadomości
    > czy
    > zalatwia
    > innego.
    > za

    Jak chcesz być w zgodzie z prawem to bez DG się nie da. Nie ma znaczenia
    wielkośc przychodów. DG musi być nie ma specjalnej formy dla "małych"
    interesów.
    Skala podatkowa dotyczy wszystkich osobó fizycznych (prowadzących i nie
    prowadzących DG). Tak więc dochód do kwoty 518, 16 jest zwolniony z podatku.
    Jeżeli nie jesteś zatrudniony na umowę o pracę to musisz płacić ZUS za
    prowadzącego DG ok 600 zł /miesiąc. Płacisz czy masz dochód czy nie.

    WS