  • 1. Data: 2002-06-21 22:19:35
    Temat: Jak sie rozliczac za drobne uslugi
    Od: "Jarek Granat" <j...@a...lublin.pl>

    Witam.
    Mam nastepujace pytanie:
    jak rozliczac sie z *drobnej* bardzo dzialalnosci - uslugi internetowe dla
    osob prywatnych (nie potrzeba wystawiac faktur)?
    Wszystko ma byc maksymalnie uproszczone, bo wplywy sa minimalne.
    Czy wystarczy, ze osoba prywatna bedzie odprowadzala jakiestam podatki, czy
    trzeba do tego zakladac firme. Wlasciwie to wiem, ze na pewno firma zalatwia
    sprawe, jednak gra nie jest raczej warta swieczki. Ile wynosza odpowiednie
    do tego podatki, kogo obowiazuja progi podatkowe (0% za ilestam dochodow).
    Umowa o dzielo odpada, bo z tego co wiem sluzy to do zupelnie czego innego.
    W przypadku, o ktorym mowie sa to uslugi sprzedawane na jakis okres czasu za
    oplate w formie abonamentu, np. nieprofesjonalne hostowanie stron www (ale
    nie dostarczanie internetu!).

    Dzieki,

    --
    J.

  • 2. Data: 2002-06-22 19:09:59
    Temat: Re: Jak sie rozliczac za drobne uslugi
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Bez działalności gospodarczej się nie obejdzie. Co to znaczy: "drobna"
    działalność. :-)) Proponuję przejrzeć Ustawę o Podatku dochodowym od osób
    fizycznych, jak również Ustawę o podatku VAT. Na tak postawione pytania, nie
    da się udzielić szczegółowej odpowiedzi.

  • 3. Data: 2002-06-25 09:53:59
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Sławomir Malibo <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:af2i41$s4d$...@s...icm.edu.pl...
> [...]
    nie
    > da się udzielić szczegółowej odpowiedzi.

    Jak chcesz być w zgodzie z prawem to bez DG się nie da. Nie ma znaczenia
    wielkośc przychodów. DG musi być nie ma specjalnej formy dla "małych"
    interesów.
    Skala podatkowa dotyczy wszystkich osobó fizycznych (prowadzących i nie
    prowadzących DG). Tak więc dochód do kwoty 518, 16 jest zwolniony z podatku.
    Jeżeli nie jesteś zatrudniony na umowę o pracę to musisz płacić ZUS za
    prowadzącego DG ok 600 zł /miesiąc. Płacisz czy masz dochód czy nie.

    WS

  • 4. Data: 2002-06-25 11:12:07
    Od: "Jarek Granat" <j...@a...lublin.pl.BEZSPAMU>

    > Tak więc dochód do kwoty 518, 16 jest zwolniony z podatku.
    Roczny rozumiem? A w jaki sposob to nalezy urzedowi udokumentowac?
    Rozumiem, ze w takim wypadku nie ponosze innych podatkowych kosztow.

    > Jeżeli nie jesteś zatrudniony na umowę o pracę to musisz płacić ZUS za
    > prowadzącego DG ok 600 zł /miesiąc.
    A tu juz nie rozumiem. To bylo do mojej sytuacji, czy tylko odniesienie?
    Bo z ZUSem nie mam zamiaru miec do czynienia. Nie wiem jak to jest w
    przypadku
    jednoosobowej dzialanosci? ZUS chyba tylko w przypadku zatrudnionych???

    Dzieki za pomoc,
    J.

  • 5. Data: 2002-06-25 11:24:22
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Wojciech Suszycki (Brick B.) napisał:
    (ciach)
> [...]
    > zatrudniony na umowę o pracę to musisz płacić ZUS za prowadzącego
    > DG ok 600 zł /miesiąc. Płacisz czy masz dochód czy nie.

    Chyba, się Wojtku, machnąłeś. Nie dochód zwolniony od podatku wynosi
    518,16 a dochód od którego podatek nie przewyższa kwoty 518,16, czyli,
    odwołujac sie do wiadomości ze szkoły podstawowej
    518,16/19%= 2 727,16zł.
    Tyle można zarobić w roku nie płacąc podatku.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-06-26 22:42:10
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jun 2002, Jarek Granat wrote:
    [...]
> [...]
    >+ przypadku jednoosobowej dzialanosci?
    >+ ZUS chyba tylko w przypadku zatrudnionych???

    Nie, też i to od co najmniej odgórnie "zaproponowanego" minimum
    pt. 60% średniej (3-mies) krajowej.
    Również składkę FP co jest ... no, nielogiczne :(, bo w razie
    bankructwa nikomu nic płacić nie trzeba :>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-06-26 22:54:58
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Jarek Granat" <j...@a...lublin.pl.BEZSPAMU> napisał w
    wiadomości news:af9j5l$619$1@news.tpi.pl...
    > Bo z ZUSem nie mam zamiaru miec do czynienia. Nie wiem jak to jest w
    > przypadku
    > jednoosobowej dzialanosci? ZUS chyba tylko w przypadku zatrudnionych???

    sądzę, że zainteresuje cię link
    http://www.zus.pl/ref_99/porad4/p4-00.htm

    pozdrawiam
    Ryszard G.