    From: Kudłaty <k...@b...adresu.email>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak się wystawia fakturę firmie z Francji?
    Date: Wed, 25 Jan 2006 08:21:45 +0100

    Maciek wrote:
    > Załatwiłem sobie VAT UE, ale będę pierwszy raz wystawiał fakturę
    > kontrahentowi z Francji i zupełnie nie wiem, jak się za to zabrać. Gdzie
    > mogę o tym poczytać?

    Zapewne w internecie :)
    Ja dostałem od księgowej ksero z jakiejś gazety, chyba z gazety prawnej.

    > Faktura powinna być po angielsku? Jak powinny nazywać się pozycje?

    Ja wystawiam po polsku - ale to dlatego, że tam jest znajomy ktory polski
    zna. Treść faktury daje po francusku.

    W nagłówki napis: "faktura vat ue nr ....."

    > Kwoty w Euro??

    Tak.

    No i teraz zależy jeszcze co sprzedajesz. Pewne usługi wystawiasz bez VAT
    czyli po prostu NETTO kwote wpisujesz. I dopisujesz na fakturze:

    Podatek VAT obciąża nabywce (art. 9 ust. 2e VI Dyrektywa Rady 17.05.1977r.)

    Jeżeli tamten płatnik NIE JEST podatnikiem VAT (np. jakaś organizacja) to
    podatek rozliczasz w polsce według stawki 22%, i wystawiasz faktury netto +
    vat.

    Pamiętaj, że jak gość ma płacić przelewem to zwykle będzie potrzebował SWIFT
    banku.Dla multibanku np. jest to: BREXPLPWMUL

    > Podpowiedzcie proszę.

    Proszę bardzo.

    faktury możesz "wystawic" nawet w zwyklym wordzie, no i mozesz zachowac dla
    nich INNA/osobna numeracje.

    --
    Kudłaty