    From: Kudłaty <k...@b...adresu.email>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak się wystawia fakturę firmie z Francji?
    Date: Wed, 25 Jan 2006 09:59:35 +0100

    Paszczak wrote:

    > A kwoty podatku? 0 EUR czy 0 PLN? Bo mi się wydaje, że _musi_ być PLN.

    Już mówie - po prostu nie ma takiej rzeczy jak VAT na fakturze wtedy...
    nie to ze jest: 0 zł vat... tylko po prostu NIC nie ma.
    Natomiast - bardzo słuszna uwaga; jeżeli będziesz obowiązany VAT wystawić
    to wpisujesz go na fakturze w euro - aby firma miała pojęcie ile zapłacić
    ma. I poniżej dopisujesz ile wynosi kurs euro na podstawie tabeli z NBP na
    dzień wystawienia faktury i przeliczasz kwote na złotówki i według tego
    płacisz.

    Jak słusznie zauważysz, a uprzedzam Twoje pytanie. Zapłacisz _inną_ kwote
    vartu niż dostaniesz - wynika to z tego, że reszte faktury rozliczasz, na
    podstawie tego co potem otrzymasz faktycznie na konto.

    Jeżeli wystawiasz VAT na fakturze - wtedy dopisek poniższy NIE może sie tam
    pojawić - ale to raczej oczywiste.
    W każdym razie podstawa opodatkowania VAT we francji to oczywiście: 19,6%
    i ONI tyle zapłacą, jeżeli mają dopisek. Jak nie - to zapłacisz TY według
    stawki 22% - i musisz im taką wystawić. Jednak jeszcze raz podkreślam - to
    kto rozlicza VAT jest zależne od tego czy tamta firma jest podatnikiem VAT
    i co sprzedajesz im.

    > Czy ten dopisek jest obowiązkowy? Jaki przepis tego wymaga? Bo w ustawie o
    > VAT są podane warunki, które trzeba spełnić, żeby zastosować stawkę 0%,
    > ale nie piszą nic o takim dopisku (w RMF o zasadach wystawiania faktur
    > również).

    To nie jest według ustawy o VAT... masz napisany przepis - podałem
    dokładnie, prawda? Obowiązuje nas w końcu prawo unijnie, nieprawdaż?
    W każdym razie - mam tak na fakturach i urząd s. się nie czepia.

    --
    Kudłaty