    From: Paszczak <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak się wystawia fakturę firmie z Francji?
    Date: Wed, 25 Jan 2006 15:09:51 +0000 (UTC)

    Kudłaty <k...@b...adresu.email> wrote:

    > Już mówie - po prostu nie ma takiej rzeczy jak VAT na fakturze wtedy...
    > nie to ze jest: 0 zł vat... tylko po prostu NIC nie ma.

    To zależy, czy to jest usługa, czy towar. Przy towarze powinno być (IMHO)
    0% i 0 zł VAT.

    > Jeżeli wystawiasz VAT na fakturze - wtedy dopisek poniższy NIE może sie tam
    > pojawić - ale to raczej oczywiste.

    A jak wystawiam z VATem 0% (jak w przypadku towaru)?

    > To nie jest według ustawy o VAT... masz napisany przepis - podałem
    > dokładnie, prawda? Obowiązuje nas w końcu prawo unijnie, nieprawdaż?

    Nasz urząd będzie mnie rozliczał według prawa krajowego, które musi
    być zgodne z unijnymi dyrektywami. Zresztą te dyrektywy to są głównie
    wytyczne, jak powinny wyglądać przepisy krajowe, więc nie stosuje się
    ich bezpośrednio.

    P.