  • Data: 2006-08-22 11:06:17
    Temat: Re: Jak to jest z wyciagami bankowymi i DG na KPIR?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    and wrote:

    > Pytanie: czy przy DG na KPiR wpisujecie gdzies wyciagi bankowe?

    Nie wpisuje wyciągów ale wpisuję odsetki i opłaty od rachunku.

    > Czy wogole jest obowiazek posiadania wyciagow bankowych?

    A czym chcesz dokumentować odsetki i prowizje? W niektórych bankach
    dawniej dawali noty obciążeniowe i uznaniowe. Nie wiem czy jeszcze
    zachował się jakis bank z notami. W bankach internetowych często
    zamiast miesięcznego wyciągu możesz drukować potwierdzenia dla
    pojedyńczych operacji dopisania odsetek lub pobrania prowizji. Ja np w
    mBnaku tak robię. Jest to trochę prostsze bo nie musisz wyszukiwac
    właściwych operacji w długim wyciągu.

    > Co z fakturami ktore maja adnotacje: "Platne przelewem", czy musze na
    > potwierdzenie, ze je oplacilem zalaczac dowod przelewu z banku?

    A to zależy czy rozliczasz podatek kasowo czy memoriałowo. Dla
    "kasowego" wypdałoby miec jakiś dowód na datę zapłaty. W "memoriale" do
    celów podatkowych nie ma potrzeby potwierdzeń.