  • 1. Data: 2004-12-28 07:08:05
    Temat: Jak to w koncu jest z tym zwrotem VAT ?
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Witam
    Mam pytanie dotyczace zwrotu nadplaconego VAT-u. Znalazlem informacje (nie
    znam podstawy prawnej) iz mozna uzyskac zwrot do wysokosci 22% obrotu
    towarami objetymi nizsza stawka. Czy to jest prawda, i jak to w takim razie
    wyliczyc ?

    Przyklad

    W danym miesiacu mam zakupy 5 000 przy stawce 3%, 4 000 przy stawe 22% i
    sprzedaz 10 000 przy stawce 3%.

    Tak wiec wychodzi ze do zwrotu mam 730 zl VAT-u. Obrot stawkami mniejszymi
    od podstawowej to 5 000 + 10 000 = 15 000. Czy od tych 15 000 powinienem
    obliczyc 22% ? 15 000 * 22% = 3 300. Czy w danym miesiacu moge dostac zwrot
    najwyzej 3 300 zl ?

    A moze liczy sie tylko sprzedaz ? czyli 10 000 * 22% = 2 200 - i do tej
    kwoty moge tylko dostac zwrot ?

    Co w przypadku jesli przekraczam ta kwote ? Np. mam do zwrotu 5 000 VAT-u.
    Jesli obrot to 15 000, to mam 1700 zl podatku ktorego zwrotu nie moge dostac
    ? Co sie z nim dzieje - przepada, czy sie przenosi na nastepny miesiac ?

    Mam nadzieje ze w miare klarownie wyjasnilem o co mi chodzi. Pozdrawiam i
    czekam na odpowiedz.

    --
    Patryk

  • 2. Data: 2004-12-28 07:59:13
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tym zwrotem VAT ?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > od podstawowej to 5 000 + 10 000 = 15 000. Czy od tych 15 000 powinienem
    > obliczyc 22% ? 15 000 * 22% = 3 300. Czy w danym miesiacu moge dostac

    Przeczytaj na początek art 29 ustawy.
    Tam jest definicja obrotu.
    Limitu zdefiniowanego w art 87.3 masz 2200.

    > A moze liczy sie tylko sprzedaz ? czyli 10 000 * 22% = 2 200 - i do tej
    > kwoty moge tylko dostac zwrot ?

    Tak właśnie będzie.

> [...]
    dostac
    > ? Co sie z nim dzieje - przepada, czy sie przenosi na nastepny miesiac ?

    Sam decydujesz na deklaracji.
    Możesz zadysponować np zwrot w dłuższym terminie.
    Możesz przenieść.

  • 3. Data: 2004-12-28 21:54:05
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    > Użytkownik "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Przeczytaj na początek art 29 ustawy.
    > Tam jest definicja obrotu.
    > Limitu zdefiniowanego w art 87.3 masz 2200.

    Ale tu jest tylko mowa o srdkach trwalych, a ja nie chce kupowac srodkow
    trwalych a materialy ktore po przetworzeniu chce sprzedac

    > Sam decydujesz na deklaracji.
    > Możesz zadysponować np zwrot w dłuższym terminie.

    Tzn. 180 dni ?
    I tak dla pewnosci - zaden podatek mi nie przepadnie - a jedynie moge go
    przeniesc na nastepny okres lub dostac na konto w pozniejszym terminie ?

    Patryk

  • 4. Data: 2004-12-28 22:01:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Patryk wrote:

    > Ale tu jest tylko mowa o srdkach trwalych, a ja nie chce kupowac
    > srodkow trwalych a materialy ktore po przetworzeniu chce sprzedac

    Przeczytaj do końca.
    Tam jest mowa o kwocie wynikającej z zakupu
    środka trwałego POWIĘKSZONEJ o 22%...
    Jeśli nie zakupiłeś środka trwałego to ta częśc
    limitu wynosi 0 (słownie: zero) i limit wyznacza
    tylko 22% obrotu ze stawkami mniejszymi...

    > Tzn. 180 dni ?

    Tak.

    > I tak dla pewnosci - zaden podatek mi nie przepadnie - a jedynie moge
    > go przeniesc na nastepny okres lub dostac na konto w pozniejszym
    > terminie ? Pozdrawiam

    Nie przepadnie.

    Ale zapomniałem o jeszcze jednej możliwości
    w poprzedniej odpowiedzi.
    Do odliczenia i zwrotu masz prawo.
    Zawsze możesz zrezygnować z odliczenia
    Nie będziesz miał wtedy problemu ze zwrotem :-)