  • 1. Data: 2004-12-27 20:53:58
    Temat: korekta fv za telefon - kiedy zmniejszyć vat naliczony?
    Od: "trk" <...@...com>

    Witam

    dostałem dzisiaj (27.12.2004r) od telekoma FV korygującą za komórkę:

    FVkor nr ... z dnia 20.12.2004 z terminem płatności 03.01.2005 na ujemne
    kwoty:
    powiedzmy: -50zł netto -11zł vat 22% =-61zł brutto
    (btw: o jakiej "płatności" tu jest w ogóle mowa, skoro korekta jest "na
    minus" ????)

    FV pierwotna była z 18.11.2004 z terminem płatności 02.12.2004

    pytanie: kiedy - w związku z otrzymaniem tej korekty - powinienem
    zmniejszyć swój podatek naliczony???

    a) w okresie, w którym przypada data faktycznego otrzymania FVkor - tj
    27.12.2004r
    b) w okresie w którym przypada podany na FVkor termin płatności (tj
    03.01.2005)
    c) inaczej - jak ?

    jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie: teraz za tę FV korygującą NIE zwrócą mi
    pieniędzy
    dlatego, że wiedziałem, że będzie ta korekta i odpowiednio mniej zapłaciłem
    za FV pierwotną
    (w jej terminie płatności - czyli 02.12.2004r zresztą)

    z vatu rozliczam się kwartalnie (NIE kasowo)

    sam przychylam się do odpowiedzi a) - na zasadzie, że bezpieczniej jest
    zmniejszyć swój vat naliczony wcześniej niż później,

    dziękuję za odpowiedź
    pozdrawiam
    trk