  • 1. Data: 2004-12-27 21:03:32
    Temat: rozliczenie
    Od: Z...@z...com (Zet)

    Witam,

    Koniec roku, trzeba zrobic inwentaryzacje...
    remanent, wrzucic w dochod i na poczatku
    roku w koszty,tak ?

    Pytanie w jakie kolumny...
    Drugie pytanie brzmi do kiedy wplacamy
    podatek z tego wynikajacy ? Razem z pitem rocznym,
    czyli mamy na to czas do kwietnia?

    Pozdrawiam
    Zet

  • 2. Data: 2004-12-27 23:57:32
    Temat: Re: rozliczenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Dec 2004, Zet wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Koniec roku, trzeba zrobic inwentaryzacje...
    >+ remanent, wrzucic w dochod

    "bendem gryzł. Nie mogem przez internet ale muszem" :]
    Kiedy to ostatnio było ? ;)
    Weź rozp. ds. KPiR.
    Weź objasnienie (część rozporządzenia) do tego.
    Sprawdź że:
    - liczy się *różnicę remanentową*
    - różnica *koryguje koszty*

    Tak, ja WIEM że efektywnie wychodzi *jakby* dodać tu i ująć tam...
    Ale FORMALNIE tak nie jest,

    >+ i na poczatku
    >+ roku w koszty,tak ?

    No nie no... to już zupełnie inna bajka !
    Jakie "koszty" ??
    Przecież remanentu *nie podsumowuje* się w KPiR z niczym !
    Dopiero jak *różnicę* się policzy...

    >+ Pytanie w jakie kolumny...

    1. W żadne. We wszystkie.
    2. W dowolne

    To nie jest dowcip: "objaśnienie" nakazuje *wyraźnie* wziąć
    *nową* (osobną) stronę KPiR i na niej sobie pododawać, poodejmować
    i pooznaczać: przychody, koszty, dochód.
    Ponieważ kolumny *nie mogą* pasować... no to IMHO podatnik staje
    przed trudnym dylematem ("9+wynik rzutu kostką" :]) w której
    kolumnie będzie słupki liczył !

    >+ Drugie pytanie brzmi do kiedy wplacamy
    >+ podatek z tego wynikajacy ? Razem z pitem rocznym,
    >+ czyli mamy na to czas do kwietnia?

    Trafiony :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-12-28 14:23:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Ponieważ kolumny *nie mogą* pasować... no to IMHO podatnik staje
    > przed trudnym dylematem ("9+wynik rzutu kostką" :]) w której

    Chyba chodziło o to gdzie wpisać ten remanent. Ja polecam kolumnę 16

  • 4. Data: 2004-12-28 15:08:58
    Od: Z...@z...com (Zet)

    > - liczy si? *ró?nic? remanentow?*
    > - ró?nica *koryguje koszty*

    To wiem.
    Powiedzmy,ze na poczatku roku jest 0. Na koncu 1000.
    Czyli mamy 1000 roznicy.
    Wrzucamy to -1000 w kol.14 (na przyklad). -1000 a nie
    1000 bo kol.14 to wydatki, a mamy je przeciez zmniejszyc...
    Pytanie brzmi,
    czy zmniejsza to koszty
    a/ wszystkie (zakup towarow+koszty)
    b/ tylko dot. zakupu towarow
    c/ tylko koszty nie bedace zakupem towarow

    Pozdrawiam
    Zet

  • 5. Data: 2004-12-28 15:10:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Zet wrote:

> [...]
    > a/ wszystkie (zakup towarow+koszty)
    > b/ tylko dot. zakupu towarow
    > c/ tylko koszty nie bedace zakupem towarow

    Napisał ci Gotfryd żebyś przeczytał to rozporządzenie. kJak przeczytasz
    to nie będziesz zadawał bezsensownych pytań

  • 6. Data: 2004-12-28 21:28:26
    Od: Z...@z...com (Zet)

    jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> wrote:

    > Napisa? ci Gotfryd ?eby? przeczyta? to rozporz?dzenie. kJak przeczytasz
    > to nie b?dziesz zadawa? bezsensownych pyta?

    Czytalem http://www.prawo.akcjasos.pl/firmakpir.html i nie pomoglo.
    Dlatego pytam...

    Zet

  • 7. Data: 2004-12-28 22:01:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Dec 2004, Zet wrote:
    [...]
    >+ Czytalem http://www.prawo.akcjasos.pl/firmakpir.html i nie pomoglo.

    Bo tam jest NIEKOMPLETNE rozporządzenie !
    Brakuje załączników.

    Poczytaj tu:
    http://podatki.pl/bap1.php/151200.htm
    ++++
    22. W celu ustalenia dochodu osišgniętego w roku podatkowym należy
    na oddzielnej stronie księgi:
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    1) ustalić wartoœć osišgniętego przychodu w roku podatkowym (kol. 9),

    2) ustalić wysokoœć poniesionych w roku podatkowym kosztów uzyskania
    przychodów w sposób następujšcy:

    - do wartoœci spisu z natury na poczštek roku podatkowego doliczyć
    wartoœć zakupu towarów handlowych (materiałów) z kolumn 10 i 11,
    a następnie pomniejszyć o wartoœć spisu z natury sporzšdzonego na
    koniec roku podatkowego,
    - kwotę wynikajšcš z tego obliczenia powiększyć o kwotę wydatków
    z kolumny 15 oraz pomniejszyć o wartoœć wynagrodzeń w naturze
    w tej częœci, w której wydatki (koszty) zwišzane z wynagrodzeniami
    w naturze zostały zaksięgowane w innych kolumnach księgi przychodów
    i rozchodów (np. w gastronomii koszty zakupu materiałów i towarów
    handlowych zużytych do przygotowania posiłków dla pracowników
    zostały wpisane w kol. 10),

    3) wartoœć osišgniętego przychodu (kol. 9) pomniejszyć o wysokoœć
    poniesionych w roku podatkowym kosztów uzyskania przychodu,
    obliczonych zgodnie z objaœnieniami zawartymi w pkt 2; wynikajšca
    z tego obliczenia różnica stanowi kwotę dochodu osišgniętego
    w roku podatkowym.
    ---

    >+ Dlatego pytam...

    ...acha... ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2004-12-28 22:11:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Zet wrote:
    > Czytalem http://www.prawo.akcjasos.pl/firmakpir.html i nie pomoglo.
    > Dlatego pytam...
    >
    > Zet

    Przeczytaj załącznik (tam go nie ma)
    Objaśnienia do KPiR
    Na zachętę fragmencik:

    "22. W celu ustalenia dochodu osiągniętego w roku podatkowym
    należy na oddzielnej stronie księgi:
    1) ustalić wartość osiągniętego przychodu w roku podatkowym (kolumna 9),
    2) ustalić wysokość poniesionych w roku podatkowym kosztów
    uzyskania przychodów w sposób następujący:
    - do wartości spisu z natury na początek roku podatkowego
    doliczyć wartość zakupu towarów handlowych (materiałów)
    z kolumn 10 i 11, a następnie pomniejszyć o wartość spisu
    z natury sporządzonego na koniec roku podatkowego,
    - kwotę wynikającą z tego obliczenia powiększyć o kwotę
    wydatków z kolumny 15 oraz pomniejszyć o wartość wynagrodzeń
    w naturze w tej części, w której wydatki (koszty) związane z
[...]
    zostały wpisane w kolumnie 10),
    3) wartość osiągniętego przychodu (kolumna 9) pomniejszyć o wysokość
    poniesionych w roku podatkowym kosztów uzyskania przychodu, obliczonych
    zgodnie z objaśnieniami zawartymi w pkt 2; wynikająca z tego obliczenia
    różnica stanowi kwotę dochodu osiągniętego w roku podatkowym.
    23. Określony w pkt 22 sposób obliczenia dochodu dotyczy również
    podatników sporządzających spis z natury (np. na koniec miesiąca lub
    jeśli sporządzenie spisu z natury zarządził naczelnik urzędu skarbowego).
    24. Przykład obliczenia dochodu:........."