    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak to zaksiegowac
    Date: Wed, 27 Oct 2004 12:24:17 +0200
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0410212119180.1648@athlon>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0410240156120.1860@athlon>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>

    In article
    <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>,

    > On Tue, 26 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    > [...]
    >
    > Jak nie, skoro na moje stwierdzenie że różnica remanentowa
    > *koryguje koszt* pisałeś "polemizowałbym" ??

    A nie, to chodziło o stwierdzenie, że nie koryguje dochodu.
    Głosząc, że RR nie koryguje kosztu, byłbym wewnętrznie sprzeczny :)

    > [...]
    >
    > Moment.
    > Ty potraktujesz "w ciągu roku" remanent początkowy JAKO KOSZT ?
    > *NIE* mając remanentu bieżącego, czyli NIE wyznaczając różnicy,
    > dobrze rozumiem ?

    Prawie. Wyznaczam różnicę: wartość remanentu początkowego minus zero
    (czyli wartość nie zrobionego remanentu końcowego).

    > No tak. Mi chodziło o ustalenie że remanent w żadnym miejscu nie
    > wchodzi do ustalenia *przychodu do opodatkowania*.

    A. No to ustalone :D

    > Jaki "sposób" ??
    > Remanent początkowy NIE wchodzi do obliczenia PIT. Koniec.

    Nie. Bo nie :)

    > Do rozliczania PIT *może* wejść *jedynie* różnica remanentowa.

    OK. Dlaczego nie taka, jak wyżej?

    > Chcesz powiedzieć że wystarczy żebym trzymał "na magazynie"
    > towaru o wartości rocznych obrotów żeby nie płacić zaliczki ??
    > Cały rok ??

    A czemu nie? Skoro wystarczy go "sprzedać", zrobić remanent i "odkupić",
    żeby mieć to samo również w Twoim wariancie?
    Zwróć też uwagę, że trzymanie w magazynie takiej ilości towaru jest
    chore z ekonomicznego punktu widzenia. Sobie zaszkodzisz - a fiskus
    swoje i tak dostał, bo ten towar się nie wziął znikąd. I podatek od jego
    ceny w ten czy inny sposób też już zapłaciłeś (bo albo na początku
    działalności miałeś zero, albo później dopłaciłeś za to, co miałeś na
    początku).

    > ...czego ? ;)

    Pokazania uzasadnienia dla swojego sposobu liczenia :)

    > To się zastanów. Załóżmy teoretycznie :)

    Na VAT wlazłem w lipcu... No dobra, mogę się zapisać na eksponat do
    jakiegoś Polsatu czy innego TVN :)

    > i "dla okrąglości że będziesz
    > miał 50 kzł przychodu.
    > Załóżmy że na koniec 2004 będziesz miał "na stanie" towaru za 40 kzł.
    > Od jakiej wartości zapłacisz podatek ?

    Zakładamy, że zaczynam z zerową WRP? To od 90 kzł minus koszty w ciągu
    roku, czyli w sumie (traktując rzecz realnie) od mniej niż 50 kzł.

    > Załóżmy że w styczniu zarobisz 20 kzł, ale "z usług" (towar "sobie
    > leży"). Zapłacisz zaliczkę czy nie - i od jakiej wartości ?

    Moim zdaniem zaliczki być nie powinno (uprzedzam, że handlu nie
    zaprzestałem:)). Twoim - powinna być od 20 kzł (oczywiście w
    uproszczeniu). No i?

    --
    pozdrawiam
    Jarek