  • 1. Data: 2004-10-04 09:58:08
    Temat: Jak to zaksiegowac
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    Witam.Problem jest banaly: otrzymalem wlasnie f-re za uslugi
    telekomunikacyjne (tpsa) wystawiona z data 16 wrzesnia - termin zaplaty jest
    4 pazdziernika.W zwiazku z tym moje pytanie brzmi - na jaki miesiac powinno
    sie zaksiegowac takie f-ry: na miesiac wystawienia, czy na miesiac w ktorym
    jest termin zaplaty (na ktory miesiac wpisuje sie to w koszty, a dla ktorego
    odlicza sie VAT)? Z gory dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2004-10-04 10:15:06
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > na miesiac wystawienia, czy na miesiac w ktorym jest termin zaplaty

    Masz jeszcze trzecia mozliwosc - *dzien*, w ktorym rzeczywicie zaplaciles
    ta fakture. No to teraz wybierz jedno z trzech. Jak uwazasz, ktore wyglada
    najbardziej prawdopodobnie?

    PawelZ
    -----------

  • 3. Data: 2004-10-04 10:59:29
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

    Mick wrote:

> [...]
    > wystawienia, czy na miesiac w ktorym jest termin zaplaty (na ktory
    > miesiac wpisuje sie to w koszty, a dla ktorego odlicza sie VAT)? Z

    Koszty wrzesień, vat październik.

  • 4. Data: 2004-10-04 18:22:53
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > Koszty wrzesień, vat październik.

    Niekoniecznie.
    Jesli zapłaci w październiku, to i koszty i VAT w październiku.
    Generalnie do ksiązki wpisuje się w dniu zdarzenia gospodarczego, czyli w
    dniu zapłaty.
    Przynajmniej ja mam takie nawyki jeszcze sprzed wielu lat.
    Tomek

  • 5. Data: 2004-10-04 18:41:21
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    Sebo <s...@n...pl> napisał(a):

    > Koszty wrzesień, vat październik.
    A dlaczego? Przecież fakturę otrzymał "właśnie" (a dziś mamy 4.X)
    A poza tym skąd wiesz, że nie jest 'kasowcem'?

  • 6. Data: 2004-10-04 19:21:14
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    > A dlaczego? Przecież fakturę otrzymał "właśnie" (a dziś mamy 4.X)
    > A poza tym skąd wiesz, że nie jest 'kasowcem'?

    Nie jestem kasowcem. Mam KPiR + VAT.Wiec jak to jest ? Moge sobie ksiegowac
    wtedy kiedy fakatycznie dokonuje zaplaty ?

  • 7. Data: 2004-10-04 22:28:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Oct 2004, toster wrote:
    [...]
    >+ Niekoniecznie.
    >+ Jesli zapłaci w październiku, to i koszty i VAT w październiku.
    >+ Generalnie do ksiązki wpisuje się w dniu zdarzenia gospodarczego, czyli w
    >+ dniu zapłaty.

    Ykhm... znaczy: do sutalenia :) jest czym jest "zdarzenie gospodarcze"
    w danym przypadku.

    >+ Przynajmniej ja mam takie nawyki jeszcze sprzed wielu lat.

    Nie odmawiam. Ale dyskusji o art. 22.4 wobec art.22.6 nigdy
    na grupie nie widziałeś ?? Nie wierzę... ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-10-04 22:29:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Oct 2004, Mick wrote:
    [...]
    >+ Nie jestem kasowcem. Mam KPiR + VAT.Wiec jak to jest ? Moge sobie ksiegowac
    >+ wtedy kiedy fakatycznie dokonuje zaplaty ?

    ...powiadasz że NIE JESTEŚ kasowcem, prawda ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-10-05 07:11:48
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Mick" <m...@o...pl> wrote in message

    > Nie jestem kasowcem. Mam KPiR + VAT.Wiec jak to jest ? Moge sobie
    ksiegowac
    > wtedy kiedy fakatycznie dokonuje zaplaty ?

    Nie wiem jak to zrozumiałeś.
    Bycie "kasowcem" nie ma nic wspólnego z kasą fiskalną, tylko z metodą
    księgowania - kasową lub memoriałową.
    T.

  • 10. Data: 2004-10-05 08:31:31
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article
    <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>,

    > dyskusji o art. 22.4 wobec art.22.6 nigdy
    > na grupie nie widziałeś ?? Nie wierzę... ;) !

    A to nie chodzi o art. 86.10 p. 3? ;)

    Ps. Kurczę, czemu ja tu trzy miesiące temu nie wlazłem?

    --
    pozdrawiam
    Jarek