eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak ugryzc pewna sprawe - VAT a zakup od osoby prywatnej › Re: Jak ugryzc pewna sprawe - VAT a zakup od osoby prywatnej
  • Data: 2007-07-17 21:17:59
    Temat: Re: Jak ugryzc pewna sprawe - VAT a zakup od osoby prywatnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 17 Jul 2007, AL wrote:

    > (kiedys slyszalem o wplacie ok 2% do US wartosci rzeczy kupionej na umowe z
    > osoba prywatna - ale nie umiem znalezc potwierdzenia tego.

    Napisali Ci co to za podatek - PCC, opisany tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-czynnosci-cywilnoprawnych-1_2_32.html

    Dodam, że do tej ustawy jest jeszcze rozporządzenie wykonawcze.
    Numer polega na tym, że przy zakupie który opisujesz ("do dalszej
    odsprzedaży lub przetwarzania" czy jak tam to minister ujął)
    *jeśli* wystąpi konieczność zapłacenia PCC, to wynika (z tego
    rozporządzenia) obowiazek założenia kolejnej ewidencji.
    Ewidencji PCC zapłaconego od takich nabyc.
    Przyznam że dawno nie sprawdzałem czy ktoś coś zmieniał, bo poprzednio
    ewidencja miała dodatkowe uzasadnienia: nabywca "na cele DG" był
    płatnikiem podatku (teraz zawsze kupujący jest podatnikiem i nie
    ma problemu w tym rozumieniu).
    Ale jak znam życie, to rozporządzenia nikt nie uchylił - więc zakup
    "do produkcji lub handlu" podlegający PCC pewnie nadal powoduje
    "dożywotnie" prowadzenie ewidencji PCC :)
    W sumie nic strasznego - ale zawsze książeczka więcej :]

    pzdr, Gotfryd