    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak wystawia rachunek osoba prywatna firmie ?
    Date: Thu, 29 Jan 2009 23:16:16 +0100

    On Wed, 28 Jan 2009, Fantom wrote:

    > Znaczy sie mam rozumiec, ze temat zszedl na bok

    Nie.
    Na początek Twoje określenie jest... ekhm. Dobra: "mocno nie na temat".

    DG osoby fizycznej jest jak najbardziej PRYWATNA.
    I wszystkie rzeczy ujęte w majątku tej DG *też* są prywatne.
    To po pierwsze.

    Na jakieś 98,5% ;) miałeś na myśli sprzedaż rzeczy "posiadanej
    w celach nie związanych z DG", najczęściej będzie to zgodne
    z określeniem "posiadanej w celach osobistych", a krócej choć
    mniej ściśle - "posiadanej osobiście".
    Jak ktoś bardzo lubi może napisać "niefirmowej", przynajmniej
    wiadomo do czego jest "nie" :)

    Zaprzeczeniem "firmowego" *nie jest* "prywatne", bo firmowe
    *jest* prywatne!

    Po drugie: dane osoba może nie prowadzić DG.
    Teraz nie prowadzić (i to napisałeś: "czy osoba która nie prowadzi DG").
    Ale mogła DG prowadzić *w przeszłości*.

    I teraz tertio czyli deser :)
    Prawo do amortyzacji mają nie tylko osoby prowadzące DG.
    Takie prawo mają również osoby *wynajmujące* majątek!

    Jak ktoś kiedyś kupił powiedzmy spychacz albo dajmy na to
    młotkowiertarkę i postanowił je *wynajmować* to wcale nie
    musiał mieć DG.
    Miał pełne prawo amortyzować.
    Art.22a.1 zdanie za myślnikiem.
    Ale wynajmować, a nie samemu świadczyć usługi tymi sprzętami
    - jak ktoś wykonuje nimi umowy "osobiste" zlecenia lub
    o dzieła to prawa do amortyzacji nie ma.

    Przeczytasz ten przepis czy postanowisz dalej się upierać, że
    czytelnicy mają obowiązek zgadywać co masz na myśli? ;)
    O, tu leży:

    > i nie odpowiada na moj glowny post. I tu jest problem.

    Chyba trzeba sprawdzić co było w "głównym poście" :)

    pzdr, Gotfryd