  • 1. Data: 2009-01-27 17:52:18
    Temat: Jak wystawia rachunek osoba prywatna firmie ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    Witam
    Chcialbym cos kupic od osoby prywatnej a sam prowadze jednoosoba dzialanosc
    gospodarcza.
    Co najlepiej moze wystawic osoba sprzedajaca aby miec z tym jak najmniej
    problemow >
    Jakis rachunek czy umowa k-s ?
    Co w takim przypadku musi ona poplacic/popaierkowac ?

    Fantom

  • 2. Data: 2009-01-27 18:29:04
    Temat: Re: Jak wystawia rachunek osoba prywatna firmie ?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 18:52:18 Fantom <s...@p...onet.pl-skasujto> napisał(a):

> [...]
    > problemow >
    > Jakis rachunek czy umowa k-s ?
    > Co w takim przypadku musi ona poplacic/popaierkowac ?

    Wystarczy umowa + pokwitowanie zapłaty/przelew.
    Natomiast można też wziąc rachunek - znajdź rozporządzenie
    MF w sprawie opłaty prolongacyjnej i wystawiania rachunków, z 2005r.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-27 20:43:02
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    > Wystarczy umowa + pokwitowanie zapłaty/przelew.

    i w tym przypadku sprzedajacy placi podatek na koniec roku i tyle ? A
    kupujacy moze w koszty wciagnac ?

    > Natomiast można też wziąc rachunek - znajdź rozporządzenie
    > MF w sprawie opłaty prolongacyjnej i wystawiania rachunków, z 2005r.

    A tu jak ?

    Fantom

  • 4. Data: 2009-01-27 21:08:31
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 21:43:02 Fantom <s...@p...onet.pl-skasujto> napisał(a):

    > i w tym przypadku sprzedajacy placi podatek na koniec roku i tyle ? A
    > kupujacy moze w koszty wciagnac ?

    > A tu jak ?

    To bez znaczenia, obie wersje są prawidłowe tyle że jedna
    jest oparta o rozporządzenie do KPiR a druga o rozporządzenie o rachunkach.
    Sprzedający co zrobi to jego sprawa, nie Twoja, jeśli to ruchomość
    używana ponad 6 miesięcy i warta poniżej 1000zł to nic nie będzie
    nikt z was musiał robić.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-01-27 21:08:44
    Od: <s...@a...pl>

    > i w tym przypadku sprzedajacy placi podatek na koniec roku i tyle ? A kupujacy
    > moze w koszty wciagnac ?

    W przypadku rzeczy używanych w większości przypadków nie. Mam na myśli
    oczywiście "używanych" w rozumieniu ustawy o pdof.

  • 6. Data: 2009-01-27 21:12:34
    Od: <s...@a...pl>

    > Sprzedający co zrobi to jego sprawa, nie Twoja, jeśli to ruchomość
    > używana ponad 6 miesięcy i warta poniżej 1000zł to nic nie będzie
    > nikt z was musiał robić.

    Po warunkiem że nie była u sprzedawcy ŚT wycofanym z EŚT i sprzedanym przed
    upływem lat 6.

  • 7. Data: 2009-01-27 21:39:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 22:12:34 <s...@a...pl> napisał(a):

    > Po warunkiem że nie była u sprzedawcy ŚT wycofanym z EŚT i sprzedanym przed
    > upływem lat 6.

    Ano prawda

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-01-28 07:42:35
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Po warunkiem że nie była u sprzedawcy ŚT wycofanym z EŚT i sprzedanym
    > przed upływem lat 6.

    Przepraszam, ale przy okazji zapytam. Czy to znaczy, że można wycofać ŚT z
    ewidencji i jak minie 6 lat to nic nie zapłacić? A co z VATem?

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 9. Data: 2009-01-28 08:02:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Jan 2009, MariuszM wrote:

    > Przepraszam, ale przy okazji zapytam. Czy to znaczy, że można wycofać ŚT
    > z ewidencji i jak minie 6 lat to nic nie zapłacić?

    Ano znaczy.

    > A co z VATem?

    Do zwrotu - w całości, 100% wartości odliczonej przy nabyciu lub
    wytworzeniu. Ba, opodatkować trzeba składniki które w momencie
    wytwarzania były "nieoVATowane".
    Podatek w momencie "wycofania". Art.7.2 ustawy o VAT:
    "przekazanie przez podatnika towarów należšcych do jego przedsiębiorstwa
    na cele inne niż zwišzane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem"

    ...w powiązaniu z art.29.10:
    "W przypadku dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2, podstawš
    opodatkowania jest cena nabycia towarów (bez podatku), a gdy nie ma ceny
    nabycia, koszt wytworzenia, okreœlone w momencie dostawy tych towarów"

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-01-28 09:25:44
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Do zwrotu - w całości, 100% wartości odliczonej przy nabyciu lub
    > wytworzeniu. Ba, opodatkować trzeba składniki które w momencie
    > wytwarzania były "nieoVATowane".

    Nie będę pisał co o tym myślę.

    pozdrawiam
    Mariusz