    Date: Thu, 10 Mar 2011 18:42:12 +0100
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak z PIT-36 odczytać ile zarobiłem?

    (10.03.2011 16:23), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No właśnie nie wiem jak to odczytać z PITów.

    Zakładając że w tym roku nie miałeś podwyżek/obniżej - zaglądasz na
    konto, patrzysz ile Ci przelali w ostatnim miesiącu i mnożysz przez 12.
    Problem z ewentualnymi premiami/nagrodami.

    > Nie mam. Do większości nie wystawiam rachunków, poza tym, ich nie
    > ewidencjonuję.

    Jak to nie wystawiasz rachunków, to jakim cudem masz płacone za te umowy
    o dzieło/zlecenie?

    > I nie, nie chodzi o to, żeby teraz mnie pouczać ,,powinieneś był
    > regularnie sobie wszystko notować''.

    Nikomu to do głowy nie przyszło (jeszcze).

    > Po prostu miałem nadzieję, że z
    > PITów da się to wyciągnąć i już.

    No widać tak bardzo się nie da, można jedynie z grubsza oszacować czy Ci
    się poprawiło czy pogorszyło (a i to nie zawsze).

    Tak swoją drogą - jeżeli dobrze pamiętam, jesteś gorącym zwolennikiem
    obrotu bezgotówkowego. A więc znakomita większość pieniędzy powinna
    trafiać na twoje konto. To nie byłby najprostszy sposób na dowiedzenie
    się *dokładne* jakie są twoje dochody?

    p. m.