  • 1. Data: 2020-02-29 19:11:00
    Temat: Jak z VAT-em za zakupy w UK?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak Brexit ma się do cła i VAT-u na zakupy internetowe w UK, powiedzmy za 300 GBP
    brutto, przez osobę fizyczną, z wysyłką do PL?

  • 2. Data: 2020-02-29 19:27:12
    Temat: Re: Jak z VAT-em za zakupy w UK?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-29 o 19:11, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jak Brexit ma się do cła i VAT-u na zakupy internetowe w UK, powiedzmy
    > za 300 GBP brutto, przez osobę fizyczną, z wysyłką do PL?

    A czym to niby miało by się różnić?

  • 3. Data: 2020-03-02 08:30:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2020-02-29 o 19:27, cef pisze:

    > A czym to niby miało by się różnić?

    Póki co niczym, ale w przyszłości cłem + VATem :P

    --
    Pete

  • 4. Data: 2020-03-02 11:12:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-03-02 o 08:30, Pete pisze:

    > Póki co niczym, ale w przyszłości cłem + VATem :P

    Załóżmy, że cła nie będzie, to co się zmieni w VAT?
    Mnie jako osobie fizycznej wysyłają teraz z cenami brutto
    i co miało by się zmienić?

  • 5. Data: 2020-03-02 13:57:59
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2020-03-02 o 11:12, cef pisze:

    > Załóżmy, że cła nie będzie, to co się zmieni w VAT?
    > Mnie jako osobie fizycznej wysyłają teraz z cenami brutto
    > i co miało by się zmienić?

    To, że brutto brytyjskie oznacza że jest netto w momencie wprowadzenia
    na unijny obszar celny.
    Ba, do ceny netto (brutto angielskie) doliczasz koszty wysyłki, cło
    (jeśli będzie) i od tej sumy liczysz sobie VAT, który spedytor pobierze
    od ciebie pobierając dodatkową opłatę za tę usługę.

    Chyba, że pojawi się usługa jak w amazon.com lub ebay.com, że opłata za
    wysyłkę jest powiększana o zaliczkę na należności celno-skarbowe.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2020-03-02 15:55:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-03-02 o 13:57, Pete pisze:

> [...]
    > (jeśli będzie) i od tej sumy liczysz sobie VAT, który spedytor pobierze
    > od ciebie pobierając dodatkową opłatę za tę usługę.

    Czy założyłem niesłusznie, że chodzi o kupującego jako osobę
    nieprowadzącą DG?
    Bo jak kupowałem prywatnie drobiazgi w Szwajcarii (nie podlegały pod
    cło, bo wartość mała) a to teoretycznie podobne do "UK po brexicie" to
    nie było takich operacji.
    Klient podawał cenę brutto, którą muszę zapłacić i po jej zaakceptowaniu
    dodawało mi tylko koszt przesyłki- i zupelnie tak samo jest w ramach UE
    przy zakupach wielu dupereli w sklepach.
    Ja też gdybym jako prowadzący działalność sprzedawał dla osób
    fizycznych, to kasowałbym brutto, bo netto nie ma jak.

  • 7. Data: 2020-03-02 17:08:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Załóżmy, że cła nie będzie, to co się zmieni w VAT?
    >Mnie jako osobie fizycznej wysyłają teraz z cenami brutto
    >i co miało by się zmienić?

    W Unii jest tak, ze sprzedawca wysylkowy klientowi prywatnemu nalicza
    VAT swojego kraju.
    Chyba, ze ma duzą taka sprzedaz - wtedy nalicza polski VAT i przelewa
    do polskiego urzedu.

    A spoza unii ... jest szansa na zwolnienie z VAT przy wysylce poza
    kraj.
    I jest szansa, ze celnicy polscy polskiego nabywce owatuja :-)

    J.

  • 8. Data: 2020-03-03 09:47:54
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2020-03-02 o 17:08, J.F. pisze:
> [...]
    > polskiego urzedu.
    >
    > A spoza unii ... jest szansa na zwolnienie z VAT przy wysylce poza kraj.

    Nie ma takiej możliwości. Jedyna możliwość to instytucja 'zwrot VAT dla
    podróżnych'

    > I jest szansa, ze celnicy polscy polskiego nabywce owatuja :-)

    Od 2021 każda drobnica z chin ma być owatowana, więc i UK się załapie.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2020-03-03 09:52:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2020-03-02 o 15:55, cef pisze:

> [...]

    > Bo jak kupowałem prywatnie  drobiazgi w Szwajcarii (nie podlegały pod
    > cło, bo wartość mała) a to teoretycznie podobne do "UK po brexicie" to

    Duperelami, pardon, nikt się na razie nie zajmował. Ale UE od 2021
    wymusza zmiany w tym obszarze.

> [...]
    > Ja też gdybym jako prowadzący działalność sprzedawał dla osób
    > fizycznych, to kasowałbym brutto, bo netto nie ma jak.

    Zwrot VAT możesz sobie podbić na granicy opuszczając kraj w którym
    nabyłeś towar.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2020-03-03 11:32:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Nie ma takiej możliwości. Jedyna możliwość to instytucja 'zwrot VAT
    >dla podróżnych'

    Mowimy o GB/UK.
    Dlaczego nie mieliby miec mozliwosci zwolnienia z VAT ?

    -zwrot dla podroznych jak najbardziej tak,
    -zerowa stawka przy eksporcie
    -strefy wolnoclowe.

    Nic tu nowego - to wszystko bylo stosowane.

    >Od 2021 każda drobnica z chin ma być owatowana, więc i UK się
    >załapie.

    UK akurat moze miec jakies inne umowy, poczekamy, zobaczymy.
    Tak czy inaczej - jest niemal pewne, ze ktos ten VAT naliczy.

    J.