  • 1. Data: 2011-01-13 11:29:02
    Temat: Jak znaleźć rzetelną pomoc podatkową?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    mam problem w upewnieniu się w zakresie właściwego rozumienia
    interpretacji Ministra Finansów. Urząd Skarbowy twierdzi, że mogę pisać
    o interpretację indywidualną do ministra, ale to trwa 3 miesiące.

    Czy jest jakiś sposób uzyskania w miarę pewnej informacji, przecież nie
    mogę na 3 miesiące zawiesić działalności, bo czekam na interpretację...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)

  • 2. Data: 2011-01-13 11:32:45
    Temat: Re: Jak znaleźć rzetelną pomoc podatkową?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.01.2011 12:29), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    >
    > Czy jest jakiś sposób uzyskania w miarę pewnej informacji, przecież nie
    > mogę na 3 miesiące zawiesić działalności, bo czekam na interpretację...

    Masz jakieś swoje stanowisko na dany temat i zgodnie z tym stanowiskiem
    postępujesz. Za 3 miesiące dowiadujesz się czy masz rację czy nie -
    jeżeli nie, to dopłacasz (z odsetkami) i wszystko wiadomo. Możesz dla
    zabezpieczenia odkładać na tą dopłatę + odsetki.

    p. m.

  • 3. Data: 2011-01-13 11:33:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Czy jest jakiś sposób uzyskania w miarę pewnej informacji, przecież
    > nie mogę na 3 miesiące zawiesić działalności, bo czekam na
    > interpretację...

    Pytaj śmiało tutaj :-)

  • 4. Data: 2011-01-13 13:27:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 13.01.2011 12:32, mvoicem pisze:
> [...]
    > jeżeli nie, to dopłacasz (z odsetkami) i wszystko wiadomo. Możesz dla
    > zabezpieczenia odkładać na tą dopłatę + odsetki.

    Tylko, że co z moimi kontrahentami? No i jeśli mam złe stanowisko, to
    popłynę na wacie. Więc łatwo powiedzieć ,,odkładaj''.

  • 5. Data: 2011-01-13 14:19:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.01.2011 14:27), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Tylko, że co z moimi kontrahentami? No i jeśli mam złe stanowisko, to
    > popłynę na wacie. Więc łatwo powiedzieć ,,odkładaj''.

    Mój sposób postępowania w takim przypadku byłby taki:
    1. - albo sam spróbowałbym zrozumieć przepisy i z lub bez pomocy grupy
    ustaliłbym swoje stanowisko,
    - albo zaufałbym swojej księgowej i przyjąłbym jej stanowisko jako
    swoje,
    - albo udałbym się do doradcy podatkowego w celu ustanowienia
    stanowiska,

    2. zastanowiłbym się, podejmuję ryzyko i kalkuluję ceny wg. tego (z (1))
    stanowiska, czy też nie podejmuję i kalkuluję ceny tak żeby starczyło na
    zwrot podatku (+ odsetki if any),

    3. złożyłbym wniosek o interpretację.

    4. po 3 miesiącach wiem jakie jest stanowisko skarbówki - jeżeli jest
    niezgodne z moim, to albo podjąłem ryzyko i przegrałem, albo nie
    podjąłem i jestem na zero.

    A opowieści o tym że ewentualne straty pokryje doradca podatkowy raczej
    bym włożył między bajki i nie próbował nawet :).

    p. m.

  • 6. Data: 2011-01-13 15:06:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/13/2011 7:27 AM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Tylko, że co z moimi kontrahentami? No i jeśli mam złe stanowisko, to
    > popłynę na wacie. Więc łatwo powiedzieć ,,odkładaj''.

    to sie nazywa ryzyko prowadzenia DG i nawet gdzies w ustawie taki zwrot
    widzialem :)

  • 7. Data: 2011-01-13 15:10:38
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 13 Sty, 14:27, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    >
    > --
    > Przemysław Adam Śmiejek
    >
    > Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego

    Czy nie jest przypadkiem tak, ze podatnik jest jak gdyby chroniony
    przez interpretacje indywidualna (oczywiscie o ile jest ona dla niego
    pozywyna) od dnia jej zlozenia?

    Czyli jezeli zlozysz wniosek o interpretacje np. 17.01.2011, a US
    nastepnego dnia rozpocznie kontrole, postepowanie podatkowe,
    postepowanie kontrolne, czy cos w tym stylu, to musi sie liczyc z ta
    interpretacja o ktora wniosek skladales dnia poprzedniego?

    Tak przynajmniej moim zdaniem powinno byc w praworzadnym kraju.
    Przeciez to nie nasza wina, ze musimy czekac 3 miesiace.

  • 8. Data: 2011-01-13 15:17:56
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 13 Sty, 16:10, Fenix <f...@y...com> wrote:
    > Czy nie jest przypadkiem tak, ze podatnik jest jak gdyby chroniony
    > przez interpretacje indywidualna (oczywiscie o ile jest ona dla niego
    > pozywyna) od dnia jej zlozenia?

    Miało być "od dnia złożenia wnioski ORD-IN?"

  • 9. Data: 2011-01-13 15:34:54
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 13.01.2011 14:27, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Tylko, że co z moimi kontrahentami?

    A co z dziećmi w Afryce i z Twoim postanowieniem noworocznym?

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2011-01-13 15:40:09
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.01.2011 16:10), Fenix wrote:

> [...]
    > postepowanie kontrolne, czy cos w tym stylu, to musi sie liczyc z ta
    > interpretacja o ktora wniosek skladales dnia poprzedniego?

    Chyba główny problem powstaje wtedy, kiedy interpretacja będzie "nie po
    myśli". Bo jak sie minister zgodzi z podatnikiem, to problemu raczej nie
    ma.

    p. m.