  • 1. Data: 2002-08-03 16:24:28
    Temat: Jak zostać płatnikiem Vat-u ???
    Od: lity <m...@w...pl>

    Na początku roku założyłem działalność - ryczał bez VAT. Teraz nagle
    okazało się że w ramach rozwoju firmy ten Vat jest mi potrzebny
    (artykuły które chcę sprzedawać kupują w 99% firmy, a one chcą Faktury
    Vat, a nie Rachunki). Złożyłem więc wszystkie potrzebne papiery w US,
    ale odmówiono mi i nie mogę zostać płatnikiem Vat-u w tym roku. Jako
    uzasadnienie podano mi, że nowa firma przez pierwszy rok działalności
    nie może zostać płatnikiem VAT-u chyba, że:
    1) Przekroczę obrót 80000 zł.
    2) Zacznę sprzedawać coś co jest objęte obowiązkowym prowadzeniem
    rejestru VAT.

    Niestety, ale do 80000 zł jeszcze trochę mi brakuje, a zależy mi na
    czasie.
    W US powiedziano mi, że płatnikiem VAT-u bez problemu mogę zostać od 1
    stycznia 2003, ale to jeszcze kilka miesięcy :((
    Może ktoś z was ma pomysł, co mogę sprzedawać na ryczałcie, aby US
    pozwolił mi zostać płatnikiem VAT-u ???
    Zależy mi na tym, aby nie stracić ryczałtu (moja działalność to
    sprzedaż detaliczna)

    Paweł

  • 2. Data: 2002-08-03 18:20:06
    Temat: Re: Jak zostać płatnikiem Vat-u ???
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lity" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozwolił mi zostać płatnikiem VAT-u ???
    > Zależy mi na tym, aby nie stracić ryczałtu (moja działalność to

    Po prostu - zarejestrować się jako płatnik podatku VAT.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2002-08-03 22:32:43
    Od: lity <m...@w...pl>

    On Sat, 3 Aug 2002 20:20:06 +0200, "Sławomir Malibo"
    <e...@p...onet.pl> wrote:

    >Po prostu - zarejestrować się jako płatnik podatku VAT.

    Chwilka, przecież napisałem, że US wydał mi decyzję odmowną. Złożyłem
    VAT 6 i VAT - R (o ile dobrze pamiętam końcówki, a nie chce mi się już
    sięgać do formularzy). Papierki mi przyjęto. Później jednak zadzwonili
    do mnie, żebym nie wystawiał faktur VAT, bo mam działalność krócej niż
    rok i nie mogę zostać płatnikiem VAT-u ot tak sobie. Po paru dniach
    przyszło do mnie pisemko, w którym przepraszali mnie za to, że już
    przy przyjmowaniu moich papierów nie odrzucili ich. VAT-owcem mogę
    zostać od 1 stycznia 2003, lub jeżeli przekroczę 80000 zł. obrotu.
    Vatmanem mogę zostać również wtedy, kiedy zacznę sprzedawać coś na co
    TRZEBA wystawiać faktury VAT.

    Paweł

  • 4. Data: 2002-08-04 08:09:10
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > zostać od 1 stycznia 2003, lub jeżeli przekroczę 80000 zł. obrotu.
    > Vatmanem mogę zostać również wtedy, kiedy zacznę sprzedawać coś na co

    A przy składaniu dokumentów wybrałeś, że rezygnujesz z "niebycia płatnikiem
    podatku VAT?", o

  • 5. Data: 2002-08-04 08:13:30
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > zostać od 1 stycznia 2003, lub jeżeli przekroczę 80000 zł. obrotu.
    > Vatmanem mogę zostać również wtedy, kiedy zacznę sprzedawać coś na co

    A przy składaniu dokumentów wybrałeś, że rezygnujesz ze zwolnienia?,
    opłaciłeś "haracz" za zarejestrowanie się jako płatnik podatku VAT dla US?
    Po za tym - jak to? US przeprasza za przyjęcie dokumentów? i to
    telefonicznie?
    Czegoś tu nie rozumiem, albo coś jest nie tak.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2002-08-04 19:14:00
    Od: lity <m...@w...pl>

    On Sun, 4 Aug 2002 10:13:30 +0200, "Sławomir Malibo"
    <e...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >telefonicznie?
    >Czegoś tu nie rozumiem, albo coś jest nie tak.

    Zanim pojechałem z papierami zadzwoniłem do US i wyjaśniłem o co mi
    chodzi. Powiedziałem urzędniczce, że na początku roku założyłem firmę,
    wybrałem ryczałt bez VAT-u, a teraz chciałbym zrejestrować się jako
    płatnik VAT. Pani powiedziała mi jakie papiery mam przynieść, gdzie
    wpłacić 150 zł.
    "Haracz" wpłaciłem w Urzędzie Gminy na terenie którego znajudje się
    US. (Na karteczce z kasy było napisane, że jest to opłata
    rejestracyjna VAT). Następnie złożyłem papiery VAT-6 i VAT-R + kopia
    dowodu wpłaty. Pani przyjmująca moje papiery sprawdziła je i
    powiedziała, że wszystko jest OK. Minęły 3 tygodnie, gdy zadzwoniła do
    mnie Pani z US i poinformowała mnie, żebym nie wystawiał Faktur VAT,
    bo zaszła jakaś pomyłka. Tak, jak już pisałem, powiedziała mi, że nie
    mogę zrezygnować ze zwolnienia VAT bo nie prowadziłem działalności w
    zeszłym roku. Oczywiście zapytałem się czy dostanę jakieś pisemko,
    które będzie zawierać wyjaśnienie całej tej sytuacji. Okazało się że
    nie. Wyjaśniła mi że sam muszę opisać całą sytuację i wysłać listem
    poleconym prośbę o uzasadnienie tej decyzji. Zrobiłem tak. Po paru
    tygodniach dostałem pisemko, w którym wzywano mnie do zapłacenia za
    znaczki skarbowe i wyrażenia swojej opini w powyższej sprawie.
    Zrobiłem to co mi kazali. Po 2 tygodniach dostałem odpowiedź z US, w
    której napisano mi, że nie mogę w tym roku płacić VAT-u ponieważ w
    ciągu roku zwolnienie przysługuje tylko firmom, które już prowadziły
    działalność w poprzednim roku. Napisali, że przepraszają mnie za całą
    sytuację oraz że wpłacone 150 zł mogę sobie odebrać w UG lub zostawić
    i 1-1-2003 zrezygnować ze zwolnienia.

    Paweł

  • 7. Data: 2002-08-04 19:23:14
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > działalność w poprzednim roku. Napisali, że przepraszają mnie za całą
    > sytuację oraz że wpłacone 150 zł mogę sobie odebrać w UG lub zostawić

    No cóż - bez komentarza. To jakaś paranoja. Tego typu sprawy "załatwia" się
    DECYZJAMI!
    A nie panienka z okienka! Zasugerowałbym tej panience zapoznanie sie z
    Ustawą o VAT.
    PS.
    I my idziemy do Europy..............

  • 8. Data: 2002-08-05 09:43:52
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "lity" [...]
> [...]
    > wybrałem ryczałt bez VAT-u, a teraz chciałbym zrejestrować się jako
    > płatnik VAT. Pani powiedziała mi jakie papiery mam przynieść, gdzie

    Jak to "wybralem "bez VAT".

    Zlozyl Pan odpowiednie deklaracje i wybral zwolnienie ?

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-08-05 15:32:46
    Od: lity <m...@w...pl>

    On Mon, 5 Aug 2002 11:43:52 +0200, "Boguslaw Szostak"
    <b...@u...agh.edu.pl> wrote:

    >Jak to "wybralem "bez VAT".
    >
    >Zlozyl Pan odpowiednie deklaracje i wybral zwolnienie ?

    Podczas pierwszej wizyty w US wypełniłem odpowiednie dokumenty
    (ryczałt i zwolnienie z vatu)

    Paweł

  • 10. Data: 2002-08-06 08:44:07
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "lity" <m...@w...pl> wrote in message

    > Podczas pierwszej wizyty w US wypełniłem odpowiednie dokumenty
    > (ryczałt i zwolnienie z vatu)

    No to za co Pan teraz zaplacil, gdy juz jest podatnikiem zarejestrowanym,
    ktory korzysta z podmiotowego zwolnienia ?

    Boguslaw