  • 11. Data: 2002-08-06 19:21:54
    Temat: Re: Jak zostać płatnikiem Vat-u ???
    Od: lity <m...@w...pl>

    On Tue, 6 Aug 2002 10:44:07 +0200, "Boguslaw Szostak"
    <b...@u...agh.edu.pl> wrote:

    >No to za co Pan teraz zaplacil, gdy juz jest podatnikiem zarejestrowanym,
    >ktory korzysta z podmiotowego zwolnienia ?

    Na początku wybrałem ryczałt i zrezygnowałem z VAT-u. Kiedy chce się
    zostać płatnikiem VAT-u, to chyba trzeba wpłacić opłatę rejestracyjną
    ??
    Już się w tym wszystkim gubię. Zwolniłem się z VAT-u, teraz chciałbym
    to zwolnienie anulować, ale US mi nie pozwala. Mam czekać do 1
    stycznia.

    Paweł

  • 12. Data: 2002-08-06 19:32:06
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze m...@w...pl:

> [...]
    > nie może zostać płatnikiem VAT-u chyba, że:
    > 1) Przekroczę obrót 80000 zł.
    > 2) Zacznę sprzedawać coś co jest objęte obowiązkowym prowadzeniem
    > rejestru VAT.
    >
    > Niestety, ale do 80000 zł jeszcze trochę mi brakuje, a zależy mi na
    > czasie.
    > W US powiedziano mi, że płatnikiem VAT-u bez problemu mogę zostać od 1
    > stycznia 2003, ale to jeszcze kilka miesięcy :((
    > Może ktoś z was ma pomysł, co mogę sprzedawać na ryczałcie, aby US
    > pozwolił mi zostać płatnikiem VAT-u ???
    > Zależy mi na tym, aby nie stracić ryczałtu (moja działalność to

    Podobno (nie jestem pewien) coś się zmieniło w ustawie o
    VAT i rzeczywiście obecnie nie można z własnej woli przejść na VAT w ciągu
    roku, chyba że przekroczy się nie, jak pan pisze 80000 lecz 38500zł.
    Spytaj w US co musiałbyś spredać ażeby musieć wejśc na VAT.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.
    Jest tylko zupełnie inne..." William Shakespeare

  • 13. Data: 2002-08-08 05:24:20
    Od: lity <m...@w...pl>

    On 6 Aug 2002 19:32:06 GMT, Budzik <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >roku, chyba że przekroczy się nie, jak pan pisze 80000 lecz 38500zł.
    >Spytaj w US co musiałbyś spredać ażeby musieć wejśc na VAT.

    W US kazali mi samemu sobie poszukać :((
    Może ktoś z Państwa ma pomysł, co można sprzedawać na ryczałcie, aby
    automatycznie zostać płatnikiem VAT-u ???

    Paweł

  • 14. Data: 2002-08-08 08:44:03
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "lity" <m...@w...pl> wrote in message

    > W US kazali mi samemu sobie poszukać :((
    > Może ktoś z Państwa ma pomysł, co można sprzedawać na ryczałcie, aby
    > automatycznie zostać płatnikiem VAT-u ???

    Moze samochod za 30 000 ?

    Boguslaw

  • 15. Data: 2002-08-08 19:22:48
    Od: lity <m...@w...pl>

    On Thu, 8 Aug 2002 10:44:03 +0200, "Boguslaw Szostak"
    <b...@u...agh.edu.pl> wrote:

    >Moze samochod za 30 000 ?

    Już myślałem nad podobnymi rozwiązaniami :)))
    Chyba jednak przyjdzie poczekać te 4 miesiące :(((

    Paweł

  • 16. Data: 2002-08-09 22:16:12
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "lity" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Już myślałem nad podobnymi rozwiązaniami :)))
    > Chyba jednak przyjdzie poczekać te 4 miesiące :(((
    >
    > Paweł

    Może wyroby ze srebra, złota ??

    Ryszard G.

  • 17. Data: 2002-08-10 06:26:51
    Od: lity <m...@w...pl>

    On Sat, 10 Aug 2002 00:16:12 +0200, "Ryszard G." <r...@p...fm>
    wrote:

    >Może wyroby ze srebra, złota ??

    No właśnie gdzieś już o tym czytałem (chyba w ustawie o VAT), ale
    nijak nie mogę się dowiedzieć w US czy takie wyroby można sprzedawać
    na ryczałt (Panie mówią, że nie są pewne :))))
    Czy może ktoś z grupowiczów zajmuje się taką działalnością i jest na
    ryczałcie ?? Bardzo bym prosił o kontakt.

    Paweł