    From: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jaka grzywna jest przewidziana za...
    Date: Fri, 19 Dec 2003 23:47:02 +0100

    .
    .

    > Dzięki za informacje.
    >
    > A tak w ogóle zaczynam dochodzić do wniosku, że to się nie trzyma kupy.
    > Bo: 1. można prowadzić działalność bez NIPu (do czasu jego nadania)
    > 2. nie można założyć rachunku bez NIPu (zastanawiam się, czy to wymysł
    > banków, czy jest to prawny obowiązek - długo dzisiaj szukałem i takiego
    > nie znalazłem, ale nie znalazłem też banku, który nie wymaga decyzji o
    > nadaniu NIPu)
    > 3. pewnych płatności nie można dokonywać poza rachunkiem

    Punkt 3 jest banalny ...
    Banki to aktualnie jedna z wiekszych branz lobbujacych ... wiec wiele
    "usprawnien" jest wprowadzanych dla ich dobroci ...
    Jak mozna brac kase za WYPLATE lub WPLATE z/na wlasne konto ?
    Na co idzie oplata za prowadzenie rachunku kiedy w 99% bankow kazda
    dodatkowa akcja na koncie (przelew/zaswiadczenie czy inne) sa platne osobno
    w wygorowanych stawkach ...
    Jak to jest ze posel moze wziasc 1-2 mln zl kredytow ... a nastepne w drodze
    mimo nieplacenia wczesniejszych ?

    Ad 1 i 2 ... tez wlasciwie proste ... wszystkie urzedy wiedza jak to im
    trudno cos zalatwic zrobic wykonac wiec mruza oczy na uchybienia prawne :D