  • Data: 2005-03-24 17:41:22
    Temat: Re: Jaka spolke zalozyc w danej sytuacji?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:

    > Coś się podatkolodzy uwzięli żeby popierać mnie przeciw twojej
    > tezie (że spółka to przedsiębiorstwo) :)

    Jednocześnie podważając Twoją, (że spółka przedsiębiorstwem nie jest).

    - ostatni cytat w dzisiejszej
    > Dobrej Firmie (ale ja naprawdę nie ma znajomości w RP :) tak że
    > to nie po moim telefonie ;)):
    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_050324/fi
    rma_a_4.html
    > ++++
    > Jeœli podatnik VAT prowadzi dwa przedsiębiorstwa [...]
    > 95proc. sprzedaży w naszej spółce [...]
    > Wkrótce jednak otworzymy sklep [...]
    > ----

    Mówić sobie można co się chce - dla celów podatkowych oba te (oddziały,
    zakłady czy przedsiębiorstwa - nazywaj sobie jak chcesz) traktowane są
    łącznie.
    Nie ma powodu sądzić, że akurat dla podatku od spadków miałoby być inaczej.
    Zwłaszcza że takowe przedsiębiorstwo jak Ty mówisz, nie jest nim w rozumiemu
    KC.

    > Jak na mój gust oczywistym od zawsze było że taki *odrębny* sklep
    > (jeśli firma nie ma np. magazynu wspólnego dla kilku sklepów)
    > będzie odrębnym przedsiębiorstwem.

    Nie w rozumieniu kc.