eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJaka stawke VAT byscie zastosowali i czy nie ma tu jakis kruczkow? › Re: Jaka stawke VAT byscie zastosowali i czy nie ma tu jakis kruczkow?
    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jaka stawke VAT byscie zastosowali i czy nie ma tu jakis kruczkow?
    Date: Tue, 19 Jun 2007 10:50:09 +0000 (UTC)

    Dnia 19.06.2007 s...@w...pl <s...@w...pl> napisał/a:
    > Jaka stawke VAT zastosowalibyscie w nastepujacych sytuacjach:
    >
    > 1) Rejestruje DG i pracuje jako trener dla wiekszej firmy. Firma
    > organizuje miejsce szkolen, klientow itd. a ja tylko prowadze wyklady
    > i mam placone powiedzmy za dzien szkolenia.
    >
    > Teoretycznie zgodnie z zalacznikiem 4 do ustawy uslugi w zakresie
    > edukacji za zwolnione z VAT.
    >
    > 2) Dogaduje sie z gazeta codzienna i pisze dla nich artykuly oraz
    > sprzedaje zdjecia, na zasadzie powiedzmy licencji niewylacznej albo
    > wylacznej (to juz chyba dla VAT nie ma wiekszego znaczenia).

> [...]

    W przypadku korzystania z innych niż najwyższa stawek VAT, kiedy sprawa
    nie jest oczywista (produkty spożywcze etc.), jedynym skutecznym sposobem
    jest wiążąca interpretacja prawa podatkowego. My tu możemy dywagować, a
    urzędnik i tak uzna inaczej.

    Znajomy księgowy miał kiedyś problem taki, że przyszedł pewien pan z US
    (notabene mnie też kontrolował kiedyś, ale na szczęście u mnie nie
    wydziwiał :) do pewnego wydawnictwa. Zobaczył na fakturze książkę pt.
    "Puzzle", czy jakoś podobnie. Książka to była jakaś powieść sensacyjna.
    Niestety na fakturze było napisane wyłącznie "Puzzle". No i co? Napisał
    w protokole, że zastosowano błędną stawkę, bo zabawki to stawka 7%. Długo
    to potem odkręcali.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/