    From: "D@rck" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jaka ustalic wartosc lokalu do amortyzacji ?
    Date: Thu, 3 May 2007 13:07:01 +0200

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0705031014320.2956@athlon64...

    > Art.22g.1.1 tu:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-d
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    > ...a jako że to darowizna to jest o tyle inaczej, że jest speczapis
    > w art.22g.1.3, znaczy przyjmuje się NIŻSZĄ z wartości: rynkowej ale
    > *z dnia nabycia* (i to ze *później* zdrożało nic nie zmieni) oraz
    > wykazanej w umowie darowizny.

    > IMHO tak. Chyba że w akcie jest zaniżona (nie "na teraz", tylko na
    > dzień darowizny), to trzeba by obniżyć :)

    > Zastanówże się.
    > Na skutek wzrostu wartości nieruchomości ZARABIASZ, prawda?
    > I teraz chcesz jeszcze ten (po prawdzie nie skonsumowany, bo faktycznie
    > przełożyłby się na przychód tylko w razie sprzedaży) *zarobek* uznać
> [...]

    W akcie notarialnym wartość tego lokalu wg mnie jest rażąco zaniżona.
    Dodatkowo lokal jest w użytkowaniu kilkadziesiąt lat więc podlega
    indywidualnej stawce amortyzacyjnej (art.22j. ust. 1 pkt 4), dlatego chodzi
    o dość dużą różnicę w amortyzacji rocznej. Na moją uwagę, że wartość lokalu
    jest zaniżona, notariusz powiedział, że to i tak nie ma znaczenia, bo
    podatku od darowizny nie będzie (I grupa) i US się nie przyczepi. A jeśli
    chodzi o wartość do amortyzacji to w chwili podjęcia DG rzeczoznawca mi
    wyceni ten lokal i taką wartość mam wprowadzić do EŚT. A artykuł 22g. ust. 1
    pkt 3 odnosi się do osób które zostały obdarowane w trakcie prowadzenia DG.
    Ja w chwili obdarowania nie prowadziłem DG. Tak mi to wyjaśnił notariusz.
    Ale znajomy księgowy twierdzi, że US nie podzieli tego sposobu rozumowania.
    Kto ma rację???

    Pozostaje mi chyba tylko poprawić akt notarialny.

    pozdrawiam
    Diko