    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jaka ustalic wartosc lokalu do amortyzacji ?
    Date: Thu, 3 May 2007 15:23:24 +0200

    On Thu, 3 May 2007, D@rck wrote:

    >> Art.22g.1.1 tu:
    >> http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-d
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    > W akcie notarialnym wartość tego lokalu wg mnie jest rażąco zaniżona.

    No to w tym miejscu jest problem.

    > jest zaniżona, notariusz powiedział, że to i tak nie ma znaczenia, bo
    > podatku od darowizny nie będzie (I grupa) i US się nie przyczepi.

    No i się nie przyczepił :)

    > A jeśli
    > chodzi o wartość do amortyzacji to w chwili podjęcia DG rzeczoznawca mi
    > wyceni ten lokal i taką wartość mam wprowadzić do EŚT.

    Brak podstawy prawnej, jak na mój gust.
    Art.22g.8 jest dość wyraźny: "jeśli nie można ustalić wartości
    nabycia..."
    Skoro *można*, to IMO "wycena" jest nieuprawniona.

    > A artykuł 22g. ust. 1
    > pkt 3 odnosi się do osób które zostały obdarowane w trakcie prowadzenia DG.

    A z czego to ma wynikać?
    Dla zaliczania w koszty amortyzacji ST wyjątkowo (wśród kosztów) są
    wykluczone (przez odrębne zasady amortyzacji )z zasady "nabycia w celu
    uzyskania przychodu", IMO ma to *literalne* odwzorowane w przepisach
    właśnie w ten deseń, że dla KUP nie jest ważne czy ST został nabyty
    w czasie DG czy przed DG - liczy się *tylko* czy był uprzednio
    amortyzowany przez podatnika.
    I jak widać w 22g - zasadą jest właśnie "wyliczenie WP na moment
    nabycia".

    > Ja w chwili obdarowania nie prowadziłem DG. Tak mi to wyjaśnił notariusz. Ale
    > znajomy księgowy twierdzi, że US nie podzieli tego sposobu rozumowania. Kto
    > ma rację???

    IMO księgowy ma oczywistą rację, w odróżnieniu od innego majątku
    wprowadzanego do DG, dla ST nie ma różnicy czy zostały nabyte przed
    rozpoczęciem DG czy po!

    > Pozostaje mi chyba tylko poprawić akt notarialny.

    Hm... "Sprostowanie"?
    Ciekawe czy się da, pisz na .prawo :)

    pzdr, Gotfryd